لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۲۰

«شعار تند علیه علی لاریجانی» در مراسم عزاداری در بیت رهبری


وب‌سایت انتخاب روز شنبه خبر داد که تعدادی از حضار در مراسم عزاداری در دفتر رهبر جمهوری اسلامی، هنگام حضور رئیس مجلس و رئیس جمهور در این مراسم، علیه آنان و توافق اتمی وین «شعارهای تند» سر داده‌اند.

بر اساس این گزارش، این افراد روز شنبه، دوم آبان‌ماه، هنگام حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس، در این مراسم شعارهایی از جمله «خواص بی‌بصیرت، مایه ننگ ملت»، «امان‌نامه برجام، تلاش بی‌سرانجام»، «مرگ بر منافق» و «هیهات مناالذله» سر دادند.

آن طور که در گزارش این وب‌سایت آمده است، این افراد همچنین شامگاه روز جمعه هنگام حضور حسن روحانی، رئیس جمهور، در این مراسم نیز شعارهایی شبیه به شعارهای روز شنبه سر داده بودند.

شامگاه جمعه در فضای مجازی گزارش‌هایی از شعار دادن عده‌ای از شرکت‌کنندگان در مراسم عزاداری دفتر رهبر جمهوری اسلامی علیه حسن روحانی و در اعتراض به توافق اتمی وین منتشر شد.

وب‌سایت انتخاب از این افراد با عنوان «حامیان جریان‌های تندرو» نام برده است.

مراسم عزاداری ماه محرم در دفتر رهبر جمهوری اسلامی موسوم به «بیت رهبری» هر سال با حضور مقام‌های جمهوری اسلامی برگزار می‌شود.

مداحان و سخنرانان این مراسم عموما از چهره‌های نزدیک به گروه‌های تندرو حامی آیت‌الله خامنه‌ای هستند.

پیش از این اعضای جبهه پایداری در مجلس از توافق اتمی وین و عملکرد علی لاریجانی در تصویب طرح موسوم به اجرای این توافق شدیدا انتقاد کرده بودند.

آقای لاریجانی نیز روز یک‌شنبه، ۲۶ مهر، در واکنش به این اعتراض‌ها پرونده اتمی ایران را «پرونده رهبر» جمهوری اسلامی خوانده و گفت که این طرح «با کلان کشور و نظام هماهنگ شده بود».

یک روز بعد اما علیرضا زاکانی، رئیس کمیسیون برجام مجلس، گفته‌های آقای لاریجانی را «نادرست» خوانده و گفت که «مسئولیت پرونده هسته‌ای به گردن لاریجانی و روحانی است».

گروهی از مخالفان توافق اتمی وین روز یک‌شنبه، ۱۲ مهر، با تجمع و تلاش برای ورود به کلاس درس اخلاق آیت‌الله جوادی آملی در قم، باعث تعطیلی آن شده بودند.

شعار دادن حاضران در مراسم دفتر رهبر جمهوری اسلامی علیه رئیس جمهور و رئیس مجلس در حالی است که شامگاه ۱۳ خرداد، سخنرانی حسن روحانی در آرامگاه آیت‌الله خمینی به دنبال شعارهای اعتراضی تعدادی از حاضران علیه وی دچار اختلال شد.

در ۲۲ بهمن سال ۹۱ نیز عده‌ای از روحانیون و افراد لباس‌شخصی با پرتاب کفش و مهر نماز به سمت رئیس مجلس سخنرانی او در حرم «حضرت معصومه» قم را قطع کرده بودند.

از زمان روی کار آمدن دولت حسن روحانی تعدادی از همایش‌ها و سخنرانی‌های سیاسی اصلاح‌طلبان و چهره‌های منتقد به دلیل مخالفت و تهدیدهای گروه‌های فشار لغو شده است.

از جمله علی مطهری که روز ۱۸ اسفند ۹۳ برای سخنرانی در دانشگاه شیراز به این شهر سفر کرده بود، در فرودگاه مورد «هجوم نیروهای لباس‌شخصی» و ضرب و شتم قرار گرفت و در ‌‌نهایت مجبور به بازگشت به تهران شد.

آقای مطهری پیش از این بار‌ها تلویحاً برخی از مهاجمان به خود را وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معرفی کرده است.

XS
SM
MD
LG