لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۱۶

«ماموران امنیتی مانع» حضور محمد خاتمی در مراسم عروسی دختر میرحسین موسوی شدند


محمد خاتمی، رییس جمهوری اسبق ایران
محمد خاتمی، رییس جمهوری اسبق ایران

گزارش‌ها حاکی است که ماموران امنیتی با حکم دادستانی مانع حضور محمد خاتمی، رییس جمهوری اسبق ایران در مراسم عروسی دختر میرحسین موسوی و زهرا رهنورد شدند.

به گزارش روز شنبه ۱۵ اسفندماه «کلمه»، وب سایت نزدیک به میرحسین موسوی، علی شکوری راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران، گفته است که از طرف محمد خاتمی مامور شده است تا به اطلاع حاضران در مراسم عروسی برساند که ماموران امنیتی نگذاشته‌اند او از منزل خارج شود.

طبق این گزارش، دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران که در مراسم عروسی نرگس موسوی، دختر میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، صحبت می کرد، اظهارداشت: «علیرغم عزم جدی محمد خاتمی برای حضور در این مراسم، ماموران امنیتی با حکم، مانع از خروج وی از منزل شده‌اند.»

علی شکوری راد همچنین گفته است: محمد خاتمی تاکید کرده است که گرچه از حضور وی در این مراسم عروسی ممانعت شده است اما در تمام طول برنامه دلش با عروسی است که مادر و پدرش در حصر به سر می‌برند.

به گزارش کلمه، محافظان محمد خاتمی روز جمعه با حضور در سالن مراسم عروسی زمینه‌ حضور وی را فراهم آورده بودند که «پس از آن با حکم دادستانی و اندک درگیری وی نتوانست در برنامه شرکت کند.»

طبق این گزارش، علی شکوری‌راد در این مراسم «با خوشامدگویی به خانواده کروبی و همراهان دیگر با اعلام این خبر که منتظر «سیدمان» نباشید ابراز تاسف کرد که جای خالی میرحسین موسوی و رهنورد، مظلومانه در این شب در کنار عروس و داماد خالی است.»

کلمه همچنین گزارش کرده است که دختر میرحسین موسوی در گفت‌وگوی تلفنی با محمد خاتمی از اینکه وی نتوانسته است در این مراسم شرکت کند، ابراز تاسف کرده است.

گزارش ها حاکی است که ماموران امنیتی اجازه نداده اند که میرحسین موسوی و زهرا رهنورد اجازه حضور در مراسم عروسی دختر خود حضور یابند.

مهدی کروبی و میرحسین موسوی، دوتن از رهبران معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸، به همراه زهرا رهنورد، همسر آقای موسوی، از بهمن ماه سال ۱۳۸۹ تاکنون در حصر خانگی به سر می‌برند.

XS
SM
MD
LG