لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۴

«توقف انتصاب زنان» به عنوان مقام‌های اجرایی در خوزستان


عبدالحسن مقتدایی، استاندار خوزستان٬
عبدالحسن مقتدایی، استاندار خوزستان٬

انتصاب زنان به عنوان بخشدار در استان خوزستان در پی اعتراض روحانیون متوقف شد و استاندار خوزستان در تازه‌ترین احکام خود پنج مرد را به عنوان بخشدار جدید معرفی کرد.

به گزارش سایت رسمی استانداری خوزستان٬ عبدالحسن مقتدایی با صدور احکام جداگانه‌ای هشت مرد را به عنوان بخشدار و مدیرکل منصوب کرده است.

براساس یکی از این احکام٬ الیاس نیسی به عنوان بخشدار مرکزی دشت آزادگان منصوب شده است.

در احکام دیگر محمود ساعدی‌راد٬ سعیدرضا موسوی٬ عباس بازرگانی و علی بویری به ترتیب به عنوان بخشداران باوی٬ ابوالفارس٬ رود زرد و رامهرمز منصوب شده‌اند.

استاندار خوزستان همچنین لطف‌الله هاشمی را به عنوان مدیرکل دفتر بازرسی٬ مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خوزستان منصوب کرده است.

فاضل سلامات و حسن بوعذار نیز به ترتیب به عنوان مدیرهماهنگی روابط تجاری با عراق و معاون فرماندار شهرستان باوی منصوب شده‌اند.

یک کار‌شناس در استانداری خوزستان در گفتگو با سایت «عصر اهواز» علت صدور چنین احکامی را قصد استانداری خوزستان برای همراهی با «علما» اعلام کرده است.

سایت «عصر اهواز» نیز نوشته این احکام در پی «اعتراض قاطبه علما، شخصیت‌ها و نخبگان فرهنگی و سیاسی استان خوزستان» به انتصاب هشت بخشدار زن صورت گرفته است.

استاندار خوزستان ۱۶ آذر ماه امسال طی احکامی هشت زن را به عنوان بخشدار در این استان منصوب کرده بود که این اقدام با اعتراض گروهی از روحانیون در ایران مواجه شد.

یک هفته پس از صدور این احکام گزارش‌های ضد و نقیضی از لغو این احکام به علت «مخالفت علما» و برخی نمایندگان مجلس خبرگان احکام منتشر شد که مسئولان استانداری نیز به طوری تلویحی این گزارش‌ها را تائید کردند.

مریم عیوض‌زاده٬ سحر احمدی‌ آرپناه٬ اعظم شنبدی و بلقیس حسینی به ترتیب به عنوان بخشداران اهواز٬ لالی٬ هندیجان و ماهشهر منصوب شده‌ بودند.

حمیده آلبوعشیره٬ بتول سعیدی‌زاده٬ لیلا مسحنه و معصومه خنفری چهار زن دیگری هستند که به ترتیب به عنوان بخشدار خرمشهر٬ آبادان٬ شوش و کارون معرفی شدند.

هنوز مشخص نیست حکم بخشداران زن لغو شده و یا هنوز به قوت خود باقی است.

XS
SM
MD
LG