لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۱۷

پیروزی نامزد مخالف دولت در انتخابات ریاست جمهوری آرژانیتن


مائوریسیو ماکری
مائوریسیو ماکری

گزارش‌ها از نتایج اولیه از دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آرژانیتن حاکی از آن است که مائوریسیو ماکری، نامزد محافظه کار مخالف دولت این کشور، در این انتخابات به پیروزی رسیده است.

به گزارش رویترز، مائوریسیو ماکری، شهردار بوینس آیرس، توانسته است با اختلاف پنج تا هشت درصد آرا از رقیب خود، دانیل سیولی، پیشی بگیرد.

طبق این گزارش، مائوریسیو ماکری در هیچ یک از نظر سنجی‌های پیش از دور دوم انتخابات از رقیب خود پیش نبود.

گزارش‌ها حاکی است که مائوریسیو ماکری در تبلیغات خود کاهش تصدی دولت در اقتصاد را وعده داده بود. آقای ماکری پس از ۱۲ سال حکومت دولت‌های چپگرا در آرژانیتن بر سر کار خواهد آمد.

کریستینا فرناندز، ‌ رئیس جمهوری کنونی آرژانیتن، که به لحاظ قانونی نمی‌توانست برای دو رسوم نامزد انتخابات ریاست جمهوری بشود از دانیل سیولی حمایت می‌کرد.

به گزارش رویترز، در حالی دوران ریاست جمهوری کریستینا فرناندز در آرژانیتن به پایان می‌رسد، که بسیاری از سیاست‌ها مداخله گرانه و حمایتی دولت او انتقاد می‌کردند.

دانیل سیولی در دور اول انتخابات ریاست جمهوری آرژانیتن که در ماه اکتبر برگزار شد بیش از ۳۶ درصد آرا را به خود اختصاص داده بود و مائوریسیو ماکری نیز بیش از ۳۴ درصد آرا را کسب کرده بود.

صندوق بین المللی پول می‌گوید، آرژانتین که پس از مکزیک و برزیل سومین اقتصاد بزرگ آمریکای لاتین بشمار می‌رود، سال آینده نرخ رشد اقتصادی منفی خواهد داشت.

XS
SM
MD
LG