لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۳:۲۵

مهدی هاشمی تحت عمل جراحی قرار گرفت


وحید ابوالمعالی گفت که مهدی هاشمی به دلیل وجود «غدهای خطرناک» در شکمش، جراحی شد.
وحید ابوالمعالی گفت که مهدی هاشمی به دلیل وجود «غدهای خطرناک» در شکمش، جراحی شد.

وکیل مهدی هاشمی، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی، خبر داد که موکلش به دلیل وجود «غده‌ای خطرناک در شکم»، روز دوشنبه در بیمارستان «نیکان» در تهران جراحی شده و اکبر هاشمی رفسنجانی نیز روز یک شنبه درحضور «مامور ویژه زندان» با او ملاقات کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا وحید ابوالمعالی گفت که مهدی هاشمی به دلیل وجود «غدهای خطرناک» در شکمش، روز دوشنبه، ۲۱ دی، جراحی شده و این غده به طور کامل از بدن وی خارج شده است.

وی وضعیت سلامتی موکلش را «مناسب» توصیف کرد.

به گفته آقای ابوالمعالی، مهدی هاشمی پس از انجام آزمایش هایی، «به شیوه آندوسکوپی» معاینه شده و مشخص شده بود که «غده مشکوکی» در بدن وی وجود دارد.

وکیل مهدی هاشمی همچنین در مصاحبه با وب سایت خبرآنلاین خبر داد که اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، روز یک شنبه به بیمارستان رفته و در حضور «مامورویژه زندان» با فرزندش ملاقات کرده است.

وی گفت که در ملاقاتهای خانواده مهدی هاشمی با او در بیمارستان، «ماموران زندان نیز حضور دارند و یکی از ماموران ویژه زندان اصلا اتاق را ترک نمی‌کند.»

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وکیل مهدی هاشمی همچنین گفت که پای موکلش چند هفته پیش به دلیل «شکسته» شدن «آتلبندی» شده بود و وی در زندان با عصا راه می‌رفت.

مهدی هاشمی از ۱۸ مردادماه گذشته در زندان اوین دوره محکومیت ۱۰ ساله خود را می‌گذراند.

خبرگزاری تسنیم پیش از این به نقل از «یک منبع آگاه قضایی» نا‌شناس خبر داده بود که وی علاوه بر حکم زندان، به دو مورد «رد مال» و جریمه نقدی با مبالغ بیش از ۱۰ میلیون دلار و نزدیک به دو میلیارد تومان محکوم شده است.

با این حال محمود علیزاده طباطبایی، وکیل مهدی هاشمی، روز شنبه ۲۰ دی گفته بود که موکلش حکم محکومیت خود را قبول ندارد، بنابراین حکم رد مال و جریمه نقدی را نیز پرداخت نخواهد کرد.

در حالی که برخی از نمایندگان مجلس ایران و برخی از رسانه های اصولگرا، مهدی هاشمی را به دست داشتن در فسادهای اقتصادی در قراردادهای استات اویل و کرسنت متهم کرده اند، محمود علیزاده طباطبایی، وکیل مهدی هاشمی و فرزندان آقای هاشمی بار‌ها تأکید کرده اند که «موضوع اصلی» این پرونده، خود اکبر هاشمی رفسنجانی است، نه مهدی هاشمی.

درهمین حال فائزه هاشمی پیش از این گفته بود که حکم زندان برادرش با هدف «کم کردن» از حضور و تأثیر اکبر هاشمی رفسنجانی در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی انجام شدهاست.

مهدی هاشمی پیش از این بار‌ها خواستار پخش «کامل و بدون حاشیه» تمامی جلسات محاکمه اش از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شده است.

در همین حال اکبر هاشمی رفسنجانی روز یک شنبه، ۲۹ آذر، گفته بود که فرزندش، مهدی، قصد داشته دراعتراض به «پخش» نشدن دادگاهش «اعتصاب غذای خشک» کند اما او جلوی اعتصاب غذایش را گرفته است.

یک روز پس از آن غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه ایران، آقای هاشمی رفسنجانی را متهم کرد که درباره پرونده فرزندانش به قوه قضائیه «فوق العاده فشار» آورده و گفت که مهدی هاشمی «همیشه یک نسخه از اسناد قوه قضائیه و بازرسی کل کشور» در رابطه با پرونده خود را در اختیار داشته است.

XS
SM
MD
LG