لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۰۷

مرکل خواستار همکاری با روسیه برای حل بحران سوریه شد


آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، روز شنبه ۲۱ شهریور گفته است که آلمان و دیگر کشورهای غرب اروپا می‌بایست با روسیه و آمریکا برای حل بحران سوریه همکاری کنند.

به گزارش رویترز، فرانک والتر اشتاینمایر، وزیر خارجه آلمان، که روز شنبه با وزیران خارجه روسیه و فرانسه در برلین ملاقات کرد، گفته است: حمایت از تشکیل یک گروه تماس بین المللی برای حل بحران در سوریه در حال افزایش است.

طبق این گزارش، فرانک والتر اشتاینمایر و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در حاشیه یک نشست در برلین در خصوص بحران سوریه و تشکیل گروه تماس مذاکراتی طولانی داشته‌اند.

در همین زمینه، یک دیپلمات به رویترز گفته است: وزیران خارجه آلمان و روسیه بر حمایت از استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه و همچنین طرح وی برای تشکیل یک گروه تماس تاکید کرده‌اند.

این در حالی است که سرگئی لاوروف، روز جمعه خواستار هماهنگی فعالیت‌های نظامی بین آمریکا و روسیه برای جلوگیری از «پیش امدهای ناخواسته» در سوریه شد.

ایالات متحده آمریکا و پیمان آتلانتیک شمالی طی روز‌های اخیر در مورد افزایش و نقش نظامی روسیه در سوریه هشدار داده‌اند.

فرود دو هواپیمای امدادرسانی روسیه

رسانه‌های دولتی سوریه روز شنبه گزارش دادند که دو فروند هواپیمای امدادرسانی روسیه با ۸۰ تن کمک‌های انساندوستانه در فرودگاه بین المللی شهر لاذِقیه فرود آمدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اعلام این خبر در شرایطی است که واشینگتن از بحث‌های مربوط به کمک نظامی روسیه به حکومت بشار اسد ابراز انگرانی کرده بود.

مقام‌های آمریکایی می‌گویند: روسیه در هفته‌های اخیر کشتی‌های جنگی، ‌نفربرهای زرهی و نیروهای پیاده نظام دریایی به سوریه اعزام کرده است.
سرگئی لاوروف پنجشنبه گذشته با تایید حضور کار‌شناسان نظامی کشورش در سوریه گفته بود: مسکو علاوه بر کمک‌های بشردوستانه، براساس قرارداد‌هایش با دمشق، تجهیزات نظامی نیز برای سوریه ارسال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، روز جمعه با اشتباه خواندن سیاست روسیه در افزایش حمایت نظامی از دولت بشار اسد گفته بود: این استراتژی محکوم به شکست است.

XS
SM
MD
LG