لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۱۸

سراج‌الدین میردامادی از زندان اوین آزاد شد


سراج‌الدین میردامادی، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی
سراج‌الدین میردامادی، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی

گزارش‌ها حاکی است که سراج‌الدین میردامادی، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی در ایران، که به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «تبانی علیه امنیت داخلی کشور» به حبس محکوم شده بود، روز دوشنبه ۲۴ اسفند از زندان آزاد شده است.

به گزارش «کلمه»، وب سایت نزدیک به میرحسین موسوی، آقای میردامادی با «حکم آزادی مشروط و اجرای ماده ۵٨ قانون مجازات اسلامی» آزاد شده است.

براساس این ماده از قانوان مجازات اسلامی گذراندن بخشی از مجازات زندان شرط اعطای آزادی مشروط است. طبق این قانون، محکومان زیر ۱۰ سال حبس که یک سوم محکومیت خود را گذارانده باشند، مشمول آزادی مشروط می‌شوند.

این قانون تصریح می‌کند، صدور آزادی مشروط «منوط به پیشنهاد دادستان یا قاضی اجرای احکام و موافقت دادگاه صادرکننده حکم محکومیت است.»

سراج میردامادی که در سال‌های ۷۸ تا ۸۱، معاون مدیرکل انتخابات وزارت کشور دولت محمد خاتمی بود، در زمستان سال ۹۲ از فرانسه به ایران بازگشت.

آقای میردامادی بعد از بازگشت به ایران از سوی نیروهای امنینی و سپاه پاسداران بار‌ها احضار و مورد بازجویی قرار گرفت. وی در ‌‌نهایت در اردیبهشت سال ۱۳۹۳ بازداشت شد.

سراج‌الدین میردامادی، روز دوشنبه ۳۰ تیرماه سال ۱۳۹۳ به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «تبانی علیه امنیت داخلی کشور» در دادگاه انقلاب محاکمه شد. قاضی دادگاه او ابوالقاسم صلواتی بود.

XS
SM
MD
LG