لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۳۳

اشتباه جنجالی مجری در مراسم انتخاب ملکه زیبایی ۲۰۱۵


نام ملکه زیبایی کشور کلمبیا به اشتباه به عنوان برنده اعلام شد.
نام ملکه زیبایی کشور کلمبیا به اشتباه به عنوان برنده اعلام شد.

مراسم انتخاب ملکه زیبایی گیتی (میس یونیورس) که یکشنبه شب در لاس وگاس آمریکا انجام شد، با اشتباه استیو هاروی، کمدین و بازیگر آمریکایی، در اعلام نام کشور برنده تبدیل به یکی از جنجالی ترین شب های تاریخ انجام این مسابقه شد.

استیو هاروی، ابتدا نام ملکه زیبایی کشور کلمبیا را به عنوان برنده اعلام می‌کند و مسئولین مسابقه تاج را بر سر آریادنا گوتیرز می‌گذارند. چند ثانیه بعد، هاروی اعلام می‌کند که نتیجه را اشتباه اعلام کرده و ملکه زیبایی گیتی در سال ۲۰۱۵، پیا آلونوزو وورتزباک از فیلیپن است. با این اعلام، تاج از سر نماینده کلمبیا برداشته و بر سر رقیب فیلیپنی او قرار می‌گیرد.

این اشتباه جنجالی را در شبکه های اجتماعی به راه انداخت. این مراسم که به طور زنده از بسیاری از کشورهای جهان پخش می‌شد نزدیک به ده میلیون بییننده تلویزیونی داشت. استیو هاروی و موسسه «میس یونیورس» از بینندگان و همینطور نمایندگان کلمبیا و فیلیپین عذر خواهی کردند و آن را «اشتباه انسانی» در یک مراسم زنده تلوزیونی خواندند.

مسابقات «میس یونیورس»، توسط سازمانی به همین نام Miss Universe Organization که مقر آن در شهر نیویورک واقع است انجام می‌شود. این مسابقات سنتی شصت و سه ساله دارد و یکی از پربیننده‌ترین برنامه های تلوزیونی در سراسر جهان است.

نمایندگان منتخب از سراسر جهان در آخرین ماه میلادی به مدت دو هفته گرد هم می‌آیند و در ‌‌نهایت یکی از آنها تاج زیبایی را بر سر می‌گذارد.

اما این مسابقات تنها مسابقات انتخاب ملکه زیبایی نیست. ملکه زیبایی جهان (میس ورلد) Miss World مسابقات دیگری است که توسط سازمانی به همین نام Miss World Organization برگزار می‌شود. این مسابقه از سال ۱۹۵۱، یعنی یک سال زود‌تر از مسابقات ملکه زیبایی گیتی در کشور انگلستان پایه گذاری شد. میریا لالاگونا رویو از اسپانیا، روز شنبه ۲۸ آذرماه برنده رقابتهای ملکه زیبایی سال ۲۰۱۵ جهان شد که در یک جزیره چینی به نام «سانیا» برگزار شده است. به گفته سازمان «میس ورلد»، شعار این مسابقات زیباییِ هدفمند است.

برگزارکنندگان عقیده دارند که در آزمونهای این مسابقه علاوه بر زیبایی ظاهری، معیارهایی همچون شخصیت، هوش، روابط اجتماعی، تواناییهای ورزشی، معلومات عمومی و سیاسی و همچنین مهارت‌ها و استعدادهای ویژه هر یک از زنان شرکت کننده هم در نظر گرفته می‌شود. البته سازمان ملکه زیبایی جهان، می‌گوید که آن‌ها هم معیارهایی غیر از زیبایی ظاهری را در انتخاب «میس ورلد» در نظر دارند.

برنده ملکه زیبایی جهان علاوه بر دریافت تاج و جوایز نقدی می‌بایست به مدت یک سال از محل اقامت خود در لندن به کشورهای مختلف دنیا سفر کرده و برای سازمان «میس ورلد» فعالیتهای خیریه انجام دهد

در کنار «میس ورلد» و «میس یونیورس»، از سال ۲۰۰۱ «ملکه زیبایی زمین» هم به جمع مسابقات انتخاب ملکه های زیبایی در بین زنان جهان اضافه شده است.

برنده عنوان ملکه زیبایی زمین می‌بایست به مدت یک سال برای پشتیبانی از محیط زیست و آگاهی مردم دنیا از خطراتی که سلامت محیط زیست را هدف گرفته اند، فعالیت کند.

فعالین حقوق زنان در سراسر دنیا با مسابقات انتخاب ملکه زیبایی مخالفت دارند، چرا که این مسابقات را شی انگاری زنان و ترویج استاندارهای ناسالم و یکسان شده برای زیبایی می‌دانند.

XS
SM
MD
LG