لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۲۱

صعود استقلال تهران و خوزستان در لیگ قهرمانان آسیا


استقلال خوزستان مقابل الجزیره امارات به تساوی یک بر یک رسید.
استقلال خوزستان مقابل الجزیره امارات به تساوی یک بر یک رسید.

تیم‌های فوتبال استقلال تهران و خوزستان با ایستادن در رده دوم گروه‌های خود، راهی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شدند.

پیشتر پرسپولیس هم در گروهش دوم شده و صعود کرده بود. به این ترتیب، ذوب آهن اصفهان تنها نماینده ایران است که از راهیابی به مرحله بعد بازماند.

در دیدار استقلال تهران و التعاون عربستان، جابر انصاری در دقیقه ۱۹ تیمش را پیش انداخت؛ گلی که در همین نیمه توسط محمد الصیعری پاسخ داده شد.

کاوه رضایی در دقیقه ۷۵ توانست گل برتری تیمش را بزند تا مانند دیدار رفت، استقلال از سد التعاون بگذرد.

رضایی پیش از این گل هم دروازه نماینده عربستان را گشود اما تشخیص کمک داور، آفساید بود.

یکی از بهترین فرصت‌های التعاون در دقیقه ۶۹ به دست آمد که شوت الصیعری بعد از دفع رحمتی به تیر دروازه برخورد کرد.

استقلال در مرحله بعد، اول خرداد میزبان العین امارات است و هشتم خرداد بازی برگشت را در امارات برگزار خواهد کرد.

در ترکیب استقلال مهدی رحمتی، پادوانی، رابسون، هرایر مکویان، خسرو حیدری، امید نورافکن، امید ابراهیمی (فرشید باقری) فرشید اسماعیلی، علی قربانی (بهنام برزای) جابر انصاری (محسن کریمی) و کاوه رضایی به میدان رفتند.

علیرضا منصوریان گفت: التعاون به داور فشار آورد ولی خوشبختانه جوانان ما تحت تاثیر قرار نگرفتند. از فردا خودمان را برای مصاف با العین آماده می‌کنیم و امیدوارم آنجا نیز موفق باشیم.

در دیگر دیدار این گروه تیم های الاهلی امارات و لکوموتیو ازبکستان به مصاف هم رفتند. الاهلی با چهار گل پیروز شد تا صدرنشینی خود را تثبیت کند. در مرحله بعد، الاهلی امارات و الاهلی عربستان با هم رویارو می‌شوند.

در گروه دوم استقلال خوزستان مقابل الجزیره امارات به تساوی یک بر یک رسید. این بازی در اهواز برگزار شد و ده هزار نفر در ورزشگاه نظاره‌گر صعود استقلال خوزستان بودند.

گل الجزیره را علی الحمدی وارد دروازه وحید شیخ‌ویسی کرد اما مهدی زبیدی در دقیقه ۸۷ توانست نتیجه را برابر کند.

در دیگر دیدار این گروه، لخویا از قطر و الفتح عربستان به مصاف هم رفتند که این رقابت با نتیجه ۴ بر یک به سود نماینده قطر پایان یافت.

در جدول گروه B لیگ قهرمانان آسیا، لخویا ۱۳ امتیازی شد تا حریف پرسپولیس شود. استقلال خوزستان با ۹ امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت تا به مصاف الهلال عربستان برود.

وحید شیخ‌ویسی، محمد طیبی، عقیل کعبی، پیمان شیرزادی، دانیال ماهینی (مصطفی ماهی) سلمان بحرانی، نوید عاشوری (محمد شریفی) مهدی مومنی، حسن بیت سعید، آرش افشین (مهدی زبیدی) و آلویس نانگ بازیکنان استقلال در این دیدار بودند.

سیروس پورموسوی گفت: همین که دروازه‌بان حریف بهترین بازیکن زمین شد نشان می‌دهد عملکرد بهتری داشتیم. بازیکنانم با جان و دل بازی کردند. قراردادشان به پایان رسیده و امیدواریم مسئولان تا پیش از دیدار با الهلال، وعده‌های خود را عملی کنند.

XS
SM
MD
LG