لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۱۱

انگلیس باز هم از یورو خارج شد؛ این بار در فوتبال


در ادامه رقابت‌های یورو ۲۰۱۶ تیم‌های ملی فوتبال اسپانیا و انگلستان با قبول شکست از حریفان خود از گرونه مسابقات خارج شدند.

ایتالیا و اسپانیا در هفتمین دیدار از مرحله یک هشتم نهایی به مصاف هم رفتند.این بازی تقابل فینالیست‌های دوره قبل بود. در جام قبلی اسپانیا با چهار گل، قاطعانه پیروز شد اما این بار وضعیت دو تیم کاملاً متفاوت بود.

در دقیقه ۳۳ ضربه ایستگاهی ادر را دخیا نتوانست به طور کامل مهار کند. توپ برگشتی را کیه‌لینی وارد دروازه اسپانیا کرد.

هر دو تیم در ادامه بازی چندین موقعیت گل را از دست دادند. در دقیقه ۹۰ جرارد پیکه با درخشش بوفون از ثبت گل مساوی بازماند.

در دقیقه ۹۱ پله موفق شد برای بار دوم دروازه اسپانیا را باز کند و قبل از سوت پایان، خیال هواداران ایتالیا از صعود به دور بعدی آسوده شود.

آنتونیو کونته سرمربی ایتالیا در پایان بازی گفت: «عملکرد بازیکنانم فوق العاده بود. اکنون باید آماده دیدار سخت مقابل آلمان شویم. ما ثابت کردیم که ایتالیا تنها کاتاناچیو نیست و می‌توانیم تهاجمی بازی کنیم. ژاوی به درستی گفته بود ایتالیا چیزی بین بارسلونا و آتلتیکو مادرید است.»

ویسنته دل بوسکه سرمربی اسپانیا هم گفت: «بی‌شک ایتالیا بر‌تر از ما بود. از لحاظ بدنی قوی‌تر بود و در فاز تهاجمی خطرناک ظاهر شد. در نیمه دوم سعی کردیم از توپ‌های هوایی استفاده کنیم اما در زدن ضربه نهایی بی‌دقت بودیم.»

شگفتی «بزرگ»

انگلیس و ایسلند آخرین دیدار مرحله یک هشتم نهایی را برگزار کردند و ایسلند توانست با برتری ۲-۱ شگفتی بزرگی به جا بگذارد.

خطای دروازه‌بان ایسلند باعث شد داور در پنجمین دقیقه نقطه پنالتی را نشان دهد. وین رونی این توپ را به گل تبدیل کرد.

او در باقی دقایق مسابقه، پراشتباه ظاهر شد و پس از بازی نیز از توسط برخی هواداران در شبکه‌های اجتماعی، از عوامل اصلی ناکامی تیمش معرفی شده است.

یک دقیقه بعد از پنالتی رونی، سیگوردسون موفق شد دروازه جو هارت را باز کند. شگفتی زمانی تکمیل شد که در هجدهمین دقیقه ایسلند باز هم به گل رسید و ۲-۱ پیش افتاد.

از اینجا به بعد، دیگر توپی از خط دروازه‌ها نگذشت. ایسلند که حالا در جمع هشت تیم بر‌تر اروپا حضور دارد، آبان ۸۸ در دیداری دوستانه در تهران با نتیجه ۱-۰ مغلوب تیم ملی ایران شد.

کریم انصاری‌فرد در آن بازی اولین دیدار ملی‌اش را برگزار کرد و گل پیروزی را نیز به ثمر رساند.

روی هاجسون که سومین تورنمنت بزرگ با تیم ملی را هم با ناکامی سپری کرد، پس از مسابقه از سمت خود اعلام کناره‌گیری کرد. تصمیمی که به سرعت با موافقت اتحادیه فوتبال انگلستان مواجه شد.

ناکامی در یورو ۲۰۱۲، جام جهانی ۲۰۱۴ و یورو ۲۰۱۶ در کارنامه هاجسون به ثبت رسید.‌گری لینه‌کر کار‌شناس فوتبال و آقای گل جام جهانی ۱۹۸۶ شکست از ایسلند را بد‌ترین نتیجه در تاریخ فوتبال کشورش دانست.

به این ترتیب در فاصله‌ای کوتاه پس از اعلام خروج انگلستان از یورو، این کشور بار دیگر از یورو بیرون رفت؛ این بار در فوتبال!

با حذف انگلستان، جام جهانی ۱۹۶۶ همچنان تنها عنوان معتبری است که فوتبال انگلستان در تاریخ این رشته ورزشی نصیب خود کرده است.

XS
SM
MD
LG