لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۸

مدیرعامل یک شرکت نیویورکی اتهام نقض تحریم‌های ایران را پذیرفت


دادگاه در منهتن نیویورک (عکس آرشیو)
دادگاه در منهتن نیویورک (عکس آرشیو)

مدیر عامل یک شرکت در نیویورک روز سه شنبه سه اتهام در ارتباط با تلاش برای صدور غیر قانونی پودر فلزی که قابلیت استفاده در تولید موشک دارد، را پذیرفته است.

به گزارش آسوشیتدپرس، اردل کویامکیو ۴۴ ساله در دادگاه فدرال برولکلین پذیرفته است که قانون بین المللی اختیارات اقتصادی اضطراری را نقض کرده است.

دادستانی فدرال آمریکا می گوید،مدیر عامل شرکت «جهانی متالورژی» LLC.، اقداماتی برای صادرات پودر کبالت و نیکل بدون اخذ مجوز لازم از دفترکنترل دارایی‌ها خارجی وزارت خزانه داری آمریکا کرده است.

به گزارش آسوشیتدپرس این پودرهای فلزی قابلیت استفاده در تولید توربین های گازی، صنایع هوا فضا، تولید موشک و برنامه‌های هسته‌ای را دارند. وزارت بازرگانی آمریکا قوانین و دستورالعمل هایی برای چنین فلزاتی تنظیم کرده تا مانع صادرات آنها بدون مجوز غیر قانونی شود.

دادستانی فدرال آمریکا می گوید، اردل کویامکیو و دیگران در صدد بودند تا ۱۰۰۰ پوند پودر فلزی از یک فروشنده در امریکا تهیه کرده و به ایران صادر کنند.

دادستانی فدرال آمریکا اضافه کرده است، اردل کویامکیو و همدستش با مخفی کردن مقصد نهایی این پودر فلزی ابتدا این محموله را به ترکیه بفرستند و سپس آن را به ایران منتقل کنند.

آسوشیتدپرس می گوید،اردل کویامکیو احتمالا به ۲۰ سال زندان و پرداخت یک میلیون دلار جریمه محکوم خواهد شد.

طبق این گزارش مدیر عامل شرکت «جهانی متالورژی» روز اول ماه مارس همزمان با آزادی ۱۴ ایرانی از زندان‌های آمریکا، بازداشت شده است. تعدادی از این ایرانیان در ارتباط نقض تحریم‌های بین المللی دستگیر شده بودند.

اردل کویامکیو شهروند آمریکا است.

XS
SM
MD
LG