لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۵۱

کره شمالی چند موشک کوتاه‌برد «شلیک کرد» 


شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه تحریم ها علیه کره شمالی را تشدید کرد.
شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه تحریم ها علیه کره شمالی را تشدید کرد.

گزارش‌ها حاکی است که ساعاتی پس از صدور قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی، این کشور اقدام به شلیک چند موشک با برد کوتاه به سمت دریا کرده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرده است که این موشک‌ها بامداد روز پنجشنبه سوم مارس شلیک شده اند.

مون سنگ‌گیان، سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی می‌گوید، این موشک‌ها از شهر «وان‌سن» واقع در شرق کره شمالی شلیک شده‌اند. وی تاکید کرده است که تلاش برای مشخص کردن نوع موشک‌های شلیک شده ادامه دارد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز چهارشنبه به وقت نیویورک در واکنش به آزمایش هسته‌ای کره شمالی، به اتفاق آرا قطعنامه جدیدی برای گسترش تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ تصویب کرد.

آسوشیتدپرس می‌گوید، این تحریم‌ها، شدید‌ترین اقدامات تنبیهی است که در دو دهه گذشته علیه کره شمالی اتخاذ می‌شوند.

در همین حال، پارلمان کره جنوبی نیز روز چهارشنبه نیز اولین مصوبه خود در خصوص وضعیت حقوق بشر در کره شمالی را تصویب کرد. به این مصوبه ۲۱۲ نماینده پارلمان کره جنوبی رای مثبت دادند.

کره شمالی به خاطر انجام چهار آزمایش هسته‌ای و چندین آزمایش موشکی از سال ۲۰۰۶ از سوی سازمان ملل متحد مورد تحریم قرار گرفته است.

قطعنامه جدید شورای امنیت واکنشی است به تازه‌ترین آزمایش هسته‌ای کره شمالی در ماه ژانویه و شلیک موشکی که روز هفتم فوریه انجام شد.

دبیرکل سازمان ملل متحد، آمریکا و اتحادیه اروپا از قطعنامه تحریمی شورای امنیت علیه کره شمالی استقبال کردند.

بان گی‌مون، دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اعلام کرده است: کره شمالی می‌بایست تمام تعهدات بین المللی‌اش را اجرا کند.

در همین حال، سامانتا پاور، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد می‌گوید قطعنامه جدید شورای امنیت علیه کره شمالی از هر تحریم دیگری که طی دو دهه گذشته علیه یک حکومت وضع شده فرا‌تر می‌رود و هدف آن قطع منابع مالی برنامه‌های هسته‌ای و سایر فعالیت‌های تسلیحاتی ممنوعه آن کشور است.

طبق تحریم‌های جدید تمامی محموله‌هایی که به کره شمالی ارسال می‌شوند باید بازرسی شوند و نمایندگان تجاری کره شمالی در کشورهای سوریه، ایران و ویتنام از جمله شانزده فرد حقیقی هستند، که در کنار دوازده شرکت و موسسه به فهرست سیاه تحریم‌های سازمان ملل متحد افزوده شده‌اند.

XS
SM
MD
LG