لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۱۱

چگونه می توان در مناظره انتخاباتی پیروز شد؟


ساعت ۲۱ دوشنبه ۲۶ سپتامبر، پنجم مهرماه جاری، میلیون‌ها تماشاگر در آمریکا و برخی از کشورهای جهان این نخستین مناطره تلویزیونی بین  هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ را تماشا می کنند.
ساعت ۲۱ دوشنبه ۲۶ سپتامبر، پنجم مهرماه جاری، میلیون‌ها تماشاگر در آمریکا و برخی از کشورهای جهان این نخستین مناطره تلویزیونی بین  هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ را تماشا می کنند.

در آستانه نخستین مناظره دو رقیب انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تواناییهای هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ در این مناظره، مورد بحث روزنامه‌ها و رادیو – تلویزیون‌های این کشور است.

هر دو کاندیدای دمکرات و جمهوریخواه از مدتها پیش و به ویژه طی دوهفته اخیر به آماده سازی خود برای این مناظره تلویزیونی پرداخته اند.

وال استریت جورنال گزارش داده که تمرین‌های خانم کلینتون با کمک تیمی متشکل از استراتژیست‌های تبلیغاتی و سیاسی انجام گرفته و نقاط ضعف او با تمرین‌های مرتب برطرف شده است.

به گفته جنیفر پالمی یری، مدیر ارتباطات کمپین هیلاری کلینتون « این گونه تمرین‌ها معمولن شامل تکیه بر ضعف‌های رقیب هم می شود، ازجمله رفتار دونالد ترامپ در واکنش به مسایل سیاسی و غیر سیاسی مختلف است که با نشان دادن ویدیوکلیپ‌های مناظره‌های پیشین رقابت‌های مربوط به انتخابات مقدماتی درون حزبی همراه است».

در مورد آماده سازی دونالد ترامپ برای مقابله با رقیب با تجربه خود در نخستین مناظره تلویزیونی کمتر مطلبی منتشر شده و گفته می شود که کاندیدای جمهوریخواه به مبارزه انتخاباتی تا ۴۸ ساعت پیش از مناظره ادامه خواهد داد.

این بدان معناست که آقای ترامپ سرمایه دار و «شومن» پیشین که از هنگام ورود به کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تا کنون تماشاگران بیشماری را به سوی تلویزیون‌ها جلب کرده، چندان تمرینی برای مناظره نخواهد داشت.

دونالد ترامپدر یک گفتگوی رادیویی گفته است: « البته تمرین هایی خواهم داشت ولی مایل به زیاده روی در چنین آماده سازیها نیستم ».

اظهاراتی از این قبیل و خبرهایی که از کمپین دمکراتها منتشر می شود، یکباره به آسیب پذیری هیلاری کلینتون تعبیر شده و فشار بر اعضای تیم انتخاباتی او را افزایش داده است.

مدیران کمپین کاندیدای دمکراتها اطمینان دارند که خانم کلینتون در این نخستین رویارویی با رقیب جسور خود، چهره درخور یک رییس جمهور آگاه و مقتدر را ارایه خواهد داد.

بعدازظهر آدینه، اعلام شد که خانم کلینتون روز یکشنبه، به عبارتی ۲۴ ساعت پیش از برگزاری مناظره، به کارولینای شمالی خواهد رفت تا از نزدیک با مردم و مقام‌های شهر شارلوت درمورد تنش‌ها و برخوردهای شدید ناشی از کشته شدن یک شهروند سیاهپوست با آنان گفتگو کند.

چنین حرکتی می تواند در افکار عمومی، به اعتماد به نفس کاندیدای دمکرات تعبیر شود.

خبرگزاری رویترز در گزارشی گفته است که نخستین مناظره از سه مناظره تلویزیونی پیش بینی شده، در شرایطی انجام می شود که از پیشتازی خانم کلینتون در نظرخواهی‌ها کاسته شده و دونالد ترامپ فاصله خود را با او کمتر و کمتر کرده و حتا در برخی از ایالت‌های سرنوشت ساز از هیلاری جلوتر افتاده است.

رویترز تاکید می کند که آنچه تاریخ می آموزد این درس مهم است که یک عملکرد بد در مناظره تلویزیونی می تواند مسیر مسابقه رسیدن به کاخ سفید را برای کاندیدا تغییر دهد و چه بسا منحرف کند.

براساس تازه‌ترین نظرخواهی رویترز حدود %۲۰ رای دهندگان همچنان در انتخاب کاندیدای مورد دلخواه خود مردد هستند و هنور تصمیمی نگرفته اند. این درصد در این مرحله از مبارزات انتخاباتی، میزان بالایی است. در انتخابات چهار سال پیش این رقم حدود %۱۲ بود.

در هرحال انتظار می رود که ساعت ۲۱ دوشنبه (بوقت شرق آمریکا) ۲۶ سپتامبر، پنجم مهرماه جاری، میلیون‌ها تماشاگر در آمریکا و برخی از کشورهای جهان این نخستین مناطره تلویزیونی بین هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ را تماشا کنند.

در سال ۲۰۱۲ میلادی، در نخستین مناظره تلویزیونی میت رامنی کاندیدای جمهوریخواهان با باراک اوباما از حزب دمکرات، آمار نهایی تماشاگران اندکی بیش از ۴۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تن اعلام شد، این بار اما، تخمین زده می شود که رکورد تازه ای ثبت شود.

XS
SM
MD
LG