لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۴۲

اوباما: انگ زدن به مسلمانان به نفع افراطی‌هاست


باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا
باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، در واکنش به حملات مرگبار بروکسل اظهار داشت، انگ زدن و تخریب مسلمانان به نفع افراط گرایان خواهد بود و چنین اقدامی در مبارزه با اسلامگرایان افراطی «غیرسازنده» است.

به گزارش روز شنبه ۲۶ مارس خبرگزاری فرانسه باراک اوباما در برنامه هفتگی رادیویی خود گفته است: مسلمانان آمریکایی مهم‌ترین متحد ما در نبرد با کسانی است که به دنبال جنگ و خشونت هستند.

رییس جمهوری آمریکا اضافه کرده است: به همین دلیل ما باید هرگونه تلاش برای انگ زدن به مسلمان به ویژه خدمات عظیم آنها به کشور ما و زندگی روزانه ما، مخالفت کنیم.

وی افزوده است: «چنین تلاش‌هایی مغایر با شخصیت، ارزش ها، و تاریخ ماست، کشوری که براساس ایده آزادی دینی بنا شده است».

آقای اوباما گفته است: [چنین تلاش هایی] اجرای نقشه دشمن برای رو درو قرار دادن ما است، [دشمنانی] که به دنبال راهی هستند تا برای اهداف نفرت‌انگیز خود نیرو‌های بیشتری را جذب کنند.

در جریان حملات مرگبار به فرودگاه و مترو در بروکسل، پایتخت بلژیک، در روز سه شنبه دست کم ۳۱ نفر کشته و بیش از ۳۰۰ نفر زخمی شدند. گروه حکومت اسلامی (داعش) مسئولیت این حملات را برعهده گرفته و تهدید کرده است که حملات بیشتری را ترتیب خواهد داد.

باراک اوباما همچنین گفته است: در حملات بروکسل دست کم ۱۴ آمریکایی مجروح شدند. ما برای همه مجروحان این حادثه آرزوی سلامتی داریم.

آقای اوباما در حالی از تخریب چهره مسلمانان انتقاد کرده است که پس از حملات مرگبار بروکسل نامزدهای حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری مواضع تندی در قبال مسلمانان اتخاذ کردند.

تد کروز، یکی از نامزدهای حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، روز سه شنبه پس از حملات مرگبار بروکسل، خواستار گشت‌زنی نیروهای پلیس در مناطق مسلمان‌نشین آمریکا شده است.

دونالد ترامپ، میلیاردر نیویورکی و یکی دیگر از نامزدهای حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری، نیز گفته است، اگر بتوان قوانین را تغییر داد، آنگاه می‌توان از شیوه‌هایی بیشتر از «واتربردینگ» (شکنجه غرق مصنوعی) برای دستیابی به اطلاعات از این افراد استفاده است.

به گزارش «سی ان ان» دونالد ترامپ گفته است: آنها گردن می‌زنند و ....اما ما نمی توانیم از شیوه غرق مصنوعی (واتربردینگ) استفاده بکنیم، این قانون باید تغییر کند.

پیشتر گزارش‌ها حاکی از ان بود که پس از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، «سی‌آی‌ای» از شیوه‌هایی مانند غرق مصنوعی برای اعتراف‌گیری از مظنونان وابسته به گروه القاعده استفاده می کرده است.

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا پیشتر از این روش‌های بازجویی و اعتراف‌گیری سی‌آی‌ای از مظنونان گروه القاعده انتقاد کرده و آنها را شکنجه خوانده بود.

XS
SM
MD
LG