لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۵

پرسپولیس به جمع هشت باشگاه برتر آسیا صعود کرد


تیم فوتبال پرسپولیس با برتری یک بر صفر مقابل لخویای قطر به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه یافت.

بازی رفت دو تیم در تهران و بدون حضور تماشاگران با تساوی بدون گل تمام شده بود. دیدار برگشت هم با استقبال کم تماشاگران مواجه شد و کمتر از دو هزار نفر نظاره‌گر مسابقه بودند.

تک گل پرسپولیس توسط چیکو فلورس مدافع مرکزی لخویا به ثمر رسید. این بازیکن با تجربه اسپانیایی سابقه حضور در لالیگا، لیگ برتر انگلیس و سری آ را در کارنامه دارد.

توپ با فرار وحید امیری از سمت راست و پاس دقیق او به مهدی طارمی رسید. اشتباه مهاجم پرسپولیس باعث شد به فلورس پاس بدهد اما این مدافع در دفع توپ ناکام ماند و دروازه قاسم برهان را باز کرد. گلی که در نیمه نخست به ثمر رسید.

لخویا در ادامه، ضربات کرنر پرتعدادی را روی درواره پرسپولیس ارسال کرد و بارها تا پشت محوطه جریمه مهمانش پیشروی کرد. یک بار هم تیر دروازه را لرزاند اما هیچگاه موفق نشد به گل برسد.

در طرف مقابل، فرشاد احمدزاده و مهدی طارمی نیز با بی‌دقتی، موقعیت‌های خود را از دست دادند تا تغییری در نتیجه بازی ایجاد نشود.

علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، سیدجلال حسینی، محمد انصاری، حسین ماهینی، محسن ربیع‌خواه، فرشاد احمدزاده، سروش رفیعی (شهاب کرمی) محسن مسلمان (علی علیپور) وحید امیری (احسان علوان‌زاده) و مهدی طارمی بازیکنان پرسپولیس در این مسابقه بودند.

برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری گفت: هر دو تیم فرصت‌های خوبی برای رسیدن به گل داشتند. جای خوشحالی است که تیم شایسته به مرحله بعد رسید. به چیزی که استحقاقش را داشتیم دست یافتیم.

سرمربی پرسپولیس در ادامه گفت: «کار تدافعی به هیچ عنوان آسان نیست و البته ما نیز رو به دفاع صرف نیاوردیم. دنبال پرسینگ بودیم تا از میانه میدان، مانع از شکل‌گیری حملات لخویا شویم.»

در دیگر بازی برگزار شده، الهلال عربستان با نتیجه دو بر یک از سد استقلال خوزستان گذشت و مانند پرسپولیس به مرحله یک چهارم نهایی رسید.

تک گل استقلال خوزستان را آلویس نانگ وارد دروازه الهلال کرد. قبل از این گل، حسن بیت سعید هم موقعیت گلزنی داشت.

سیروس پورموسوی در نشست خبری گفت: آبرومندانه حذف شدیم. نخستین حضور استقلال خوزستان بود و کسی اصلاً فکر نمی‌کرد بتوانیم از مرحله گروهی صعود کنیم.

سرمربی استقلال خوزستان تاکید کرد: «به غیرت و شرف بازیکنانم درود می‌فرستم که با قلب خود بازی کردند. مقابل مشکلات خم نشدند و مردانه ایستادند. با غرور بازی کردند و توانستیم در هر دو دیدار، گل‌های اول را بزنیم.»

به این ترتیب و با پایان یافتن بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی در غرب آسیا، الهلال و الاهلی عربستان، العین امارات و پرسپولیس ایران به عنوان چهار تیم برتر معرفی شدند.

این تیم‌ها در مرحله نیمه نهایی غرب آسیا طبق قرعه‌کشی رقیب خود را خواهند شناخت تا در دو بازی رفت و برگشت به مصاف هم بروند.

از جمع این چهار تیم، یک تیم فینالیست می‌شود و در نبرد برای تصاحب جام آسیا، به مصاف تیم برتر شرق آسیا خواهد رفت.

XS
SM
MD
LG