لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۵۶

جام حذفی: پرسپولیس در ضربات پنالتی راه آهن را شکست داد


بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی از جام حذفی فوتبال ایران در حالی به پایان رسید که باز هم علاقمندان فوتبال به خاطر نپرداختن حق پخش از سوی صداوسیما، نتوانستند دیدارهای برگزار شده را تماشا کنند.

در شبکه سوم سیما، دیدار تاتنهام و نیوکاسل از لیگ برتر انگلستان، جایگزین بازی پرسپولیس و راه آهن شد. گزارشگر این دیدار، نتایج جام حذفی فوتبال ایران را هم اعلام می‌کرد و همزمان نیز زیرنویس می‌شد.

از هفته گذشته طبق تصمیم فدراسیون فوتبال که از حمایت باشگاه‌ها نیز برخوردار است، دوربین‌ها از اجازه ورود به ورزشگاه‌ها را ندارند.

برتری پرسپولیس در ضربات پنالتی

بازی پرسپولیس و راه آهن در ورزشگاه آزادی برگزار شد و با تساوی یک بر یک در ۹۰ دقیقه قانونی به پایان رسید. در وقت‌های اضافه توپی از خط دروازه‌ها نگذشت تا این مسابقه به ضربات پنالتی کشیده شود. جایی که پرسپولیس با نتیجه چهار بر یک حریف خود را از پیش رو برداشت.

در دقیقه ۵ مدافعان راه آهن روی هادی نوروزی مرتکب خطا شدند و داور پنالتی اعلام کرد. ضربه را پیام صادقیان زد که وحید طالب‌لو دفع کرد؛ در برگشت باز هم صادقیان نتوانست دروازه راه آهن را باز کند و مجدداً مغلوب طالب‌لو شد.

در دقیقه ۳۷ راه آهن موفق شد توسط میلاد محمدی دروازه پرسپولیس را باز کند. یک دقیقه بعد، هادی نوروزی، فرصتی خوب برای گلزنی در محوطه جریمه راه آهن به دست آورد اما وحید طالب لو باز هم تسلیم نشد.

با آغاز نیمه دوم محمد نوری گل تساوی را به ثمر رساند. پس از این گل، سوشا مکانی مرتکب اشتباه شد و یک موقعیت خوب برای رضا خالقی فر ایجاد کرد، اما ضربه خالقی‌فر از کنار دروازه پرسپولیس بیرون رفت.

در این بازی که علی کریمی به همراه مارکار آقاجانیان مربیان تیم ملی هم نظاره‌گرش بودند، سوشا مکانی، اومانا، رضا نورمحمدی، میثم حسینی، محسن بنگر، محمد خانزاده، محمد نوری، امید عالیشاه، رضا حقیقی، پیام صادقیان و هادی نوروزی برای پرسپولیس به میدان رفتند.

در ضربات پنالتی اومانا، سوشا مکانی، کفشگری و طارمی برای پرسپولیس گل زدند تا هر چهار ضربه قرمزپوشان به تور برسد. برای راه‌آهن فقط رامین رضاییان گل زد و ضربات بهادر عبدی و علی علیپور هدر رفت تا شاگردان حمید استیلی از دور مسابقات حذف شوند.

حمید درخشان پس از پیروزی تیمش در نشست خبری گفت: نمی‌دانم چرا بازیکنان سرباز را به نیروی زمینی و فجر نمی‌دهند اما به تراکتورسازی می‌دهند. تعجب من از تبعیض‌هاست. درباره حضور مجتبی محرمی در تمرینات هم باید بگویم او عضو کادر فنی نیست اما به همراه وطن‌خواه به عنوان مشاور فعالیت می‌کند.

نتایج سایر بازی‌ها

در سایر دیدارها، تیم شگفتی‌ساز گل‌گهر سیرجان با برتری مقابل نفت مسجد سلیمان به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. این تیم، پیش از این هم سپاهان اصفهان را از گردونه مسابقات خارج کرده بود.

گل‌گهر در ضربات پنالتی رقیب خوزستانی را از پیش رو برداشت تا در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف پرسپولیس برود.

در روزهای کم گل و گاهی بی گل فوتبال ایران، بازی سایپا البرز و تراکتورسازی تبریز هم بدون گل تمام شد تا پس از ۱۲۰ دقیقه نبرد بی حاصل، تراکتورسازی در ضربات پنالتی حریفش را حذف کند.

تراکتورسازی در مرحله بعد به مصاف پدیده مشهد خواهد رفت که موفق شده تیم گسترش، دیگر نماینده فوتبال تبریز را حذف کند. در این بازی ابتدا گسترش با گل محمدامین درویشی پیش افتاد اما رضا عنایتی گل مساوی را زد.

در وقت اضافه درویشی کارت قرمز گرفت و تیمش را ۱۰ نفره کرد. در حالی که تماشاگران منتظر بودند این بازی هم به ضربات پنالتی کشیده شود، رضا عنایتی ۳۸ ساله گل دوم خودش و تیمش را به ثمر رساند. یونس شاکری از تیم پدیده دومین اخراجی این بازی بود که در دقیقه ۱۲۰ کارت قرمز گرفت.

صنعت ساری که پیش از این ملوان بندرانزلی را حذف کرده بود، دومین رقیب لیگ برتری‌اش را هم شکست داد تا مانند گل‌گهر سیرجان شگفتی‌ساز شود.

صنعت ساری در حالی با دو گل از سد پیکان گذشت که بازی تا دقیقه 90 بدون گل بود اما در این لحظه امیر فرهنگ دوست گل نخست را زد. دو دقیقه بعد، وحید عنایتی کار را تمام کرد.

در پر گل‌ترین بازی، استقلال خوزستان سه بر دو مغلوب ذوب آهن اصفهان شد. قاسم دهنوی و سپس مهدی رجب‌زاده از روی نقطه پنالتی گل زدند تا ذوب آهن با دو گل پیش بیافتد. سپس محمد طیبی از استقلال خوزستان کارت قرمز گرفت اما میثم مجیدی در ادامه توانست برای این ۱۰ نفره خوزستان گلزنی کند.

مهدی رجب‌زاده ستاره ۳۶ ساله ذوب‌ آهن در دقیقه ۹۲ گل سوم تیمش را نیز به ثمر رساند. گرچه دو دقیقه بعد روح‌الله سیف‌اللهی باز هم اختلاف را به حداقل رساند اما دیگر فرصتی برای استقلال خوزستان باقی نمانده بود.

ذوب آهم در مرحله بعد به مصاف برنده استقلال و پارسه تهران خواهد رفت. امیر قلعه‌نویی در نشست خبری قبل از مسابقه، به شدت از صداوسیما انتقاد کرد.

سرمربی استقلال گفت: "حالا که می‌گوییم حق فوتبال را بدهید به آنها برخورده. آنها از بغل فوتبال مشهور می‌شوند، مثل برنامه ۹۰. جالب است می‌گویند قرارداد قلعه‌نویی را شفاف کنید، چرا برای خودتان شفاف‌سازی نمی‌کنید؟ رسانه ملی حق فوتبال را نمی‌دهد. آقایان که نمی‌گذارند تلویزیون خصوصی باشد، حقش را هم نمی‌دهند. این می‌شود زور، چه کلمه دیگری می‌توانیم بگوییم؟"

قلعه‌نویی با اشاره به طرح شفافیت قراردادها که وزارت ورزش در آغاز فصل پیگیری کرد، یادآور شد: قراردادها را شفاف‌سازی کردند. حالا بیایند برنامه۹۰ را هم شفاف سازی کنند. شنیده‌ام ۲۵ میلیارد درآمد سالانه آنهاست. راجع به سربازی چقدر شفاف سازی کردند؟ بروید ببینید برخی از خودشان هم اینگونه معافیت گرفته‌اند. به نظر من آقای روحانی باید به این مسئله ورود کند. دولت اعتدال آنچه که حق ماست را از صدا و سیما بگیرد.

XS
SM
MD
LG