لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۰:۳۱

پرسپولیس با شکست بنیادکار شش امتیازی شد


تيم فوتبال پرسپوليس با برتری مقابل بنيادکار ازبکستان، موقعيت خود را در رده اول از گروه اول ليگ قهرمانان آسيا تثبيت کرد.

پرسپوليس با وجود شرايط بحرانی در ليگ برتر، در آسيا خوش درخشيده و ديدار نخست را هم با نتيجه ۳-۰ مقابل لخويا از قطر پيروز شد.

پيروزی پرسپوليس مقابل بنيادکار در شرايطی رقم خورد که اين تيم در پنج رويارويی در تاشکند مقابل نمايندگان ازبکستان طی دوره‌های اخير از ليگ آسيا، برای اولين بار توانست پيروز شود.

بنيادکار که در خانه النصر عربستان با اين تيم به تساوی رسيده بود، در تاشکند برای پيروزی به زمين آمده بود اما در امتداد ۹۰ دقيقه از گشودن دروازه پرسپوليس بازماند و با يک گل شکست خورد.

در دقيقه ۱۶ گابريل بازيکن برزيلی و موفق پرسپوليس با شوت از راه دور دروازه بنيادکار را تهديد کرد. هم‌تيمی‌های او فقط سه دقيقه بعد به گل رسيدند. عاليشاه با سر توپ را به طارمی رساند تا مدافعان بنيادکار مرتکب خطای پنالتی شوند. کاپيتان محمد نوری با مکث کوتاه در حين نواختن ضربه، توپ را خلاف جهت حرکت دروازه‌بان بنيادکار به تور رساند.

بنيادکار در ادامه بازی و در اغلب دقايق صاحب توپ و ميدان بود اما نتيجه‌ای از حملات و کرنرهای پياپی خود نگرفت و تغييری در نتيجه ايجاد نشد تا جين دانگ کيم داور کره‌ای به نشانه پيروزی سرخپوشان تهران در سوت پايان بازی بدمد. ديگر ديدار اين گروه بين النصر عربستان و لخويای قطر برگزار می‌شود.

در ترکيب پرسپوليس سوشا مکانی، رضا نورمحمدی، محسن بنگر، مايکل اومانيا، بابک حاتمی، احمد نوراللهی، فرناندو گابريل (دقيقه ۸۶ مهرداد کفشگری)، محمد نوری، مهدی طارمی(دقيقه ۵۸ علی عليپور)، اميد عاليشاه و هادی نوروزی بازی کردند. مکانی در پايان بازی به عنوان بهترين بازيکن زمين انتخاب شد.

محمدحسين نژادفلاح که مسئوليت اداره پرسپوليس را برعهده دارد، پس از پايان بازی گفت: اميدوارم بتوانيم از خجالت بازيکنان در بياييم و تعهداتی که باشگاه در قبال آنها دارد را برآورده کنيم. اميدوارم به واسطه سفر به تاشکند و سپس تبريز و مسجدسليمان، با خستگی عازم رياض نشويم. انتظار داريم بازی با نفت مسجدسليمان به زمان ديگری موکول شود.

حميد درخشان هم در نشست خبری گفت: توانستيم با بازی فکورانه بنيادکار را شکست دهيم. متحد شده بوديم که اين بازی را با پيروزی پشت سر بگذاريم و بازيکنان هم به حرف‌هايم گوش کردند.

در ديگر بازی نمايندگان ايرانی، نفت تهران و العين امارات از گروه دوم به مصاف يکديگر رفتند. اين ديدار با تساوی يک بر يک به پايان رسيد. در اين بازی که در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی برگزار شد، در دقيقه ۴۹ بازی پرتاب اوت بلند را سيامک کوروشی تازه وارد با ضربه سر به گل تبديل کرد.

دقايقی بعد آساموا جيان ستاره تيم ملی غنا و باشگاه العين، توپ را به دست شيری زد تا داور خطای پنالتی بگيرد. اين پنالتی توسط خود او به گل مساوی تبديل شد.

XS
SM
MD
LG