لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۱۶

سعید مدنی، علی اکبر باغانی و محمدرضا عالی‌پیام آزاد شدند


 سعید مدنی، پژوهشگر و فعال مدنی
سعید مدنی، پژوهشگر و فعال مدنی

گزارش‌ها حاکی است که سعید مدنی، پژوهشگر و فعال مدنی، علی اکبر باغانی، فعال صنفی و محمدرضا عالی پیام، شاعر طنز‌پرداز، از زندان آزاد شده‌اند.

به گزارش روز چهارشنبه وب سایت کلمه، سعید مدنی «با شرایط آزادی مشروط و اجرای ماده ۱۳۴ قانون تجمیع، از زندان اوین آزاد اما بلافاصله حکم تبعیدش اجرا شد. وی پیش از این به دو سال تبعید در بندرعباس محکوم شده بود.»

آقای مدنی در دی ماه سال ۹۰ و در پی صدور سه سال و نیم حبس در تبعید به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات در زندان اوین منتقل شد، پس از یکسال بازجویی و فشار به بند ۳۵۰ فرستاده شد. وی در سال ۱۳۹۲ در دادگاه تجدید نظر به ۶ سال حبس و ۱۰ سال تبعید به بندرعباس محکوم شد.

سعید مدنی سابقه عضویت در شورای فعالان ملی مذهبی، «کمیته دفاع از انتخابات آزاد، عادلانه و منصفانه»، «کمیته پیگیری بازداشت‌های خودسرانه» و شورای اجرایی کانون مدافعان حقوق بشر را کارنامه خود دارد.

به گزارش کلمه آقای مدنی در حوزه فقر در ایران تحقیقاتی انجام داده و اخیر کتاب او با عنوان «ضرورت مبارزه با پدیدهٔ فقر و نابرابری در ایران»، از سوی انتشارات آگه منتشر شده است.

گزارش‌ها همچنین حاکی است که محمدرضا عالی پیام که به اتهام سرودن اشعار طنز به ۱۵ ماه زندان محکوم شده بود روز چهارشنبه آزاد شده است.

آقای عالی پیام که با تخلص هالو اشعار خود را منتشر می‌کرد، اردیبهشت سال جاری بازداشت شد.

کلمه همچنین گزارش داده است که علی اکبر باغانی، عضو کانون صنفی معلمان که از خرداد ماه امسال در حبس به سر می‌برد، روز چهارشنبه با قرار وثیقه آزاد شده است.

آقای باغانی به اتهام عضویت در کانون صنفی معلمان و شرکت در تجمعات صنفی به یک سال حبس و تبعید به شهرستان زابل محکوم شده بود.

گزارش‌ها حاکی است طبق نظر داستانی تهران این فعال صنفی بعداز یک مرخصی کوتاه، برای گذراندن دوران تبعید خود راهی زابل خواهد شد.

XS
SM
MD
LG