لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۰۹

حضور قاسم سلیمانی در نشست فراکسیون ولایت مجلس دهم


قاسم سلیمانی در جمع نمایندگان منتخب
قاسم سلیمانی در جمع نمایندگان منتخب

نمایندگان منتخب مجلس دهم روز جمعه هفتم خردادماه گفته اند،‌ قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با حضور در جمع اعضای فراکسیون «ولایت» مجلس از حضور نظامی ایران در سوریه دفاع کرده است.

به گزارش ایسنا، رسول خضری، عضو فراکسیون ولایت مجلس دهم با اشاره به حضور قاسم سلیمانی در نشست عصر امروز فراکسیون ولایت مجلس دهم گفته است: «سردار سلیمانی در این نشست مسائلی را در مورد امنیت منطقه و تهدیدات داعش مطرح و عنوان کرد که اگر ایران در خصوص داعش به خوبی عمل نمی‌کرد این گروهک تروریستی می‌توانست تهدیدی برای امنیت ملی کشور به شمار آید.»

به گفته این منتخب مجلس دهم، فرمانده نیروی قدس سپاه تاکید کرده است که «حضور فیزیکی ایران در سوریه و عراق باعث تامین امنیت کشور شده و نقشه دشمنان کشور را خنثی کرده است.»

ناصر موسوی لارگانی، منتخب فلاورجان نیز به فارس گفته است که قاسم سلیمانی در این نشست در خصوص وضعیت کنونی عراق و نیز «جنایات» پیکارجویان اسلامگرا در سوریه و نیز لبنان توضیحاتی را ارائه کرده است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، منتخب رشت نیز با اشاره به سخنرانی قاسم سلیمانی در نشست فراکسیون «ولایت» یا فراکسیون اصولگرایان،به ایلنا گفته است در این نشست دستکم ۱۸۰ نماینده منتخب حضور داشتند.

وی تصریح کرده است که در این نشست خبرنگاران حضور نداشتند.

«حاج قاسم»، کلید و گاز انبر

در همین حال خبرگزاری فارس روز جمعه گزارش داده است که حسام الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور ایران با انتشار فیلمی از سخنرانی قاسم سلیمانی در صفحه شخصی فیس‌بوکش نوشته است: «بگذاریم حاج قاسم در قله اسطوره‌ای دفاع از حریم و حرم بماند؛ نگذاریم او را چون محسن و باقر به کارزار کلید و گازانبر بکشانند.»

به نظر می رسد اشاره مشاور فرهنگی حسن روحانی به «قله های حریم و حرم» اشاره به جنگ در سوریه و «کلید و گازانبر» به اظهارات محسن رضایی، فرمانده اسبق سپاه پاسداران و باقر قالیباف در جریان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری یازدهم باشد.

در جریان مناظره حسن روحانی و باقر قالیباف موضوع حمله به اعتراضات سال ۱۳۸۲در سالگرد حمله به کوی دانشگاه تهران مطرح شد. باقر قالیباف در سال ۱۳۸۲به عنوان فرمانده وقت پلیس در جلسه شورای عالی امنیت ملی حضور داشته بود.

طی ماه‌های اخیر گمانه زنی هایی در خصو ص احتمال حضور قاسم سلیمانی در انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۶ مطرح شده است.

برخی از رسانه پیشتر به نقل از مهدی طائب، رییس قرار گاه راهبردی عمار،‌ گفته بودند که وی از قاسم سلیمانی به عنوان بهترین گزینه برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده یاد کرده است.

XS
SM
MD
LG