لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۴۴

واکنش‌های بین المللی به «حمله تروریستی» لندن


نیروهای امدادی در حال انتقال یکی از مجروحان حمله روز چهارشنبه.
نیروهای امدادی در حال انتقال یکی از مجروحان حمله روز چهارشنبه.

به دنبال «حادثه تروریستی» در لندن در روز چهارشنبه که به کشته شدن دست کم پنج نفرمنجر شد، شماری از رهبران جهان این حمله را محکوم کرده اند.

گزارش‌ها حاکی است که مردی با خودرو تعدادی از عابران پیاده را در نزدیکی پارلمان بریتانیا زیر گرفت وسپس با چاقو یک مامور پلیس را کشت. فرد مهاجم در نهایت به ضرب گلوله پلیس کشته شده است.

فرد مهاجم با خودروی خود روی پل وست‌مینستر که کنار پارلمان واقع شده ناگهان به سمت پیاده‌رو منحرف شده و عابران را زیر گرفته است. در این حمله سه عابر کشته شده اند.

به گزارش رویترز،کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرده است که پس از این حمله دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا با ترزا می، نخست وزیر بریتانیا صحبت کرده است. آقای ترامپ ضمن ابراز همدردی با قربانیاناین حادثه از اقدامات نیروهای امنیتی بریتانیا تقدیر کرده است.

کاخ سفید می گوید: دونالد ترامپ در این تماس تلفنی همکاری و حمایت کامل دولت آمریکا از تلاش‌ها برای به دست عدالت سپردن عاملان این حمله تاکید کرده است.

فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه نیزبا مردم و دولت بریتانیا ابراز همبستگی کرده و گفته است: تروریسم باعث نگرانی همه ما است و فرانسه می داند مردم بریتانیا امروز چه رنجی را متحمل شده اند.»

فرانسه طی سال‌های اخیر شاهد حملات تروریستی بوده است و در ژوئیه سال گذشته فرد با کامیون به تجمع مردم در شهر نیس حمله کرد و دست کم ۸۴ را نفر کشت.

در همین زمینه، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان نیز در پیامی ضمن ابراز همدردی با قربانیان این حادثه تاکید کرده است: از جانب مردم و دولت آلمان می گویم: ما در کنار مردم بریتانیای بزرگ در نبرد علیه تروریسم در همه شکلی با عزمی قاطع ایستاده ایم.

سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه نیز در پیامی ضمن محکوم کردن حمله لندن،با مردم ودولت بریتانیا ابراز همدردی کرده است.

گزارش حاکی است که نخست وزیر کانادا، نخست وزیر استرالیا و نخست هلند نیز در پیام‌های جداگانه‌ای ضمن محکوم کردن این حمله با مردم بریتانیا ابراز همدردی کرده اند.

XS
SM
MD
LG