لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۳۲

تبعات ماجرای تبریز: رییس دپارتمان داوری کناره‌گیری کرد


هجوم تماشگران به داخل چمن پس ازبازی تراکتور سازی و نفت تهران
هجوم تماشگران به داخل چمن پس ازبازی تراکتور سازی و نفت تهران

حسين عسگری رييس دپارتمان داوری فدراسيون فوتبال ايران از سمت خود استعفا کرد. اختلافات گسترده بين دپارتمان با کميته داوران، از بزرگترين حاشيه‌های داوری فوتبال ايران در يکسال اخير بود.

اختلاف دپارتمان و کميته بر انتخاب داور بازی تراکتورسازی و نفت هم تاثير گذاشت.

حسين عسگری در تبريز هم حضور داشت و بازی تراکتورسازی با نفت را از نزديک تماشا کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، پس از آغاز حاشيه‌ها، او در حالی که قصد داشت به طور ناشناس از ورزشگاه خارج شود شناخته شد و مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

فدراسيون فوتبال با صدور اطلاعيه‌ای، بر بروز «اشتباهات سهوی» در بازی تراکتورسازی و نفت تاکيد کرده و يادآور شده: داور اين ديدار جهت رسيدگی به اشتباهات سهوی رخ داده به کميته داوران معرفی شد تا اين کميته تصميمات خود را در اين خصوص اخذ کند.

فدراسيون فوتبال «عدم هماهنگی در يکسال گذشته بين کميته و دپارتمان داوری» را دليل بروز اشتباهات در داوری مسابقات دانسته و همين مسئله را باعث استعفای حسين عسگری و موافقت رئيس فدراسيون عنوان کرده.

اين در حالی است که در امتداد فصل، فدراسيون حاضر به ايفای نقش موثر در رفع معضل داوری نشد و حالا که فصل به پايان رسيده، بر وجود ناهماهنگی بين کميته با دپارتمان معترف است.

استعفای عسگری به معنای پايان مشکلات داوری در فدراسيون آقای کفاشيان نيست و عملکرد رييس کميته داوران هم با انتقاداتی در جامعه داوری مواجه است.

طبق اعلام صريح سازمان بازرسی و ديوان عدالت اداری، حضور همزمان در شورای شهر و مناصب ملی ممنوع است اما فريدون اصفهانيان در شورای شهر زنجان عضويت دارد.

آقای اصفهانيان همچنين مدير باشگاهی در ليگ دسته دوم به نام شهدای زنجان است.

به گفته رضا غياثی رييس پيشين کميته داوران در برنامه ۹۰، آقای اصفهانيان ضمن حضور در مسابقات اين تيم، بين دو نيمه به رختکن داوران رفته و آنها را ملاقات می‌کرد!

نويد مظفری داور بين‌المللی در همين برنامه گفت در کلاس داوری خارج از کشور، آقای اصفهانيان گزارش خود را با خط فارسی که توسط او به زبان فينگليش نوشته شده بود، خوانده است! موضوعی که تقلب محسوب می‌شود، آنهم در موضوع حساسی مثل عرصه قضاوت و داوری که افراد در آن نماد عدالت و قانونمداری هستند.

وزير ورزش در خصوص اتفاقات تبريز گفته: در داوری اشتباهاتی رخ داده و پس از بررسی‌ها برای ما مسجل شده. تصميم گرفتيم تنبيهات لازم را در خصوص خاطيان انجام دهيم و بايد اين روند برای آينده تصحيح شود. بديهی است نسبت به اتفاقاتی که افتاده، تنبيهی در نظر گرفته شود.

سايت وزارت ورزش به نقل از محمود گودرزی نوشت: به فدراسيون اعلام کردم که حتماً برخوردهای لازم را هرچه سريع‌تر در نظر بگيرند. حتماً جريمه‌هايی در نظر گرفته می‌شود و بعضی افراد نيز مورد تنبيهات سخت‌تری قرار می‌گيرند.

XS
SM
MD
LG