لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۲۵

روحانی: در صورت خطا، دولت از عذرخواهی لکنت زبان نخواهد داشت


حسن روحانی،
حسن روحانی،

حسن روحانی، رییس جمهوری ایران، روز پنجشنبه در واکنش به جنجال بر سر حقوق‌های نجومی، گفته است، درصورتی که دولت یازدهم خطایی مرتکب شده باشد، برای بیان آن «لکنت زبان» نخواهد داشت، ولی این دولت در برابر حقوق‌های «نامتعارف» خواهد ایستاد.

به گزارش ایرنا، حسن روحانی که پنجشنبه شب در افطار با وزرا، معاونان وزرا، استانداران و روسای سازمان‌ها، صحبت می‌کرد با اشاره به درخواست رهبر ایران برای «ایستادن» در برابر حقوق‌های نجومی مدیران، اظهار داشت: «ما نیز حتماً در برابر حقوق‌های نامتعارف خواهیم ایستاد و دکتر جهانگیری نیز موظف شدند تا لحظه آخر این قضیه را پیگیری کرده و به مردم گزارش دهد.»

رییس دولت یازدهم تاکید کرده است: اگر خطایی صورت پذیرد دولت از عذرخواهی لکنت زبان نخواهد داشت اما در عین حال متوقع نباشید که فسادهای گذشته را نیز برای مردم تبیین نکنیم.

طی روز‌ها اخیر موضوع حقوق‌های «نجومی» مدیران بخش‌های عمومی و دولتی ایران به مساله‌ای جنجالی بدل شده است و مقام‌های دولتی می‌گویند با این پدیده مقابله خواهند کرد.

در همین حال، در این مراسم اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری ایران، با اشاره به موضوع پرداخت‌های بالای حقوق به برخی مدیران گفته است: دولت به هیچ‌وجه نسبت به این موضوع کوتاه نخواهد آمد و در این راستا از دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و دستگاه‌های اجرایی میزان دریافتی مدیران ارشد را برای بررسی خواسته‌ایم.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه «دولت با تمام پرداخت‌های خارج از عرف برخورد جدی خواهد کرد»، افزود: پول‌های اضافی باید به خزانه بازگردد و افرادی که این کار را کردند برکنار خواهند شد.

اسحاق جهانگیری درادامه گفته است: متاسفانه این سنت (پرداخت‌های نامتعارف) وقتی گذاشته شد که در دولت (دولت دهم) به عنوان مهم‌ترین رکن تصمیم‌گیری این نظام نشستند دور خودشان و تصمیم گرفتند به خودشان نشان و سکه بدهند. از یک جمع ۳۰ نفره دولت به ۲۷ نفر از خودشان نشان درجه دو و درجه یک با ۷۵ و ۱۰۰ سکه دادند.

وی با اشاره به اینکه مراسم اعطای این نشان‌ها مخفیانه برگزار شده است تصریح کرده است: «برخی از این سنت‌ها در تاریخ کشور، سنت‌های خطرناکی بوده است.»

معاون اول رییس جمهوری ایران تضعیف و تخریب قانون و نهادهای رسمی که بار اصلی کنترل و نظارت را در کشور به عهده داشته‌اند به عنوان میراث رسیده به دولت یازدهم از گذشته دانسته و گفته: دولت با تاکید بر قانون‌گرایی در مسیر مبارزه بی‌امان با فساد گام برداشت، چراکه متاسفانه با یک فساد سیستمی که به جان نظام افتاده بود روبرو بودیم و بر اساس دستور رئیس‌جمهور هیچ خط قرمزی در مبارزه با فساد قائل نیستیم.

پرونده جنجالی حقوق های نجومی مدیران در ایران با انتشار فیش حقوقی برخی مدیران بیمه مرکزی ایران آغاز شد. اما با استعفای رئیس این بیمه، این موضوع مورد توجه رسانه‌ها و افکار عمومی قرار گرفت.

در همین زمینه،سخنگوی قوه قضاییه ایران گفته است، تنها در یک مورد مشخص شده است که فقط «در یک وزارتخانه ۵۰ نفر بیشتر از ۴۰ میلیون تومان» حقوق می‌گیرند.

XS
SM
MD
LG