لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۰۱

پوشش همزمان دومین مناظره انتخاباتی هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ

دومین مناظره هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ،دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شامگاه یکشنبه در دانشگاه واشینگتن در سنت لوئیز در ایالت میسوری پایان یافت.

هیلاری کلینتون در پاسخ گفت: ترامپ مدعی است که نوار ویدیو بیانگر شخصیت او نیست. اما براساس آنچه که ما تاکنون از او نسبت به زن‌ها دیده‌ایم. نشان می دهد این ترامپ واقعی است.

دونالد ترامپ در پاسخ گفت: اینها فقط حرف است.

دونالد ترامپ به سوابق بیل کلینتون و اتهاماتی که در خصوص آزار جنسی علیه وجو ددارد اشاره کرد و به پرونده ای که هیلاری کلینتون وکالت آن برعهده داشته پرداخت و گفت هیلاری باید از قربانی این پرونده عذرخواهی کند.

هیلاری کلینتون در پاسخ گفت : اگر موضوع تنها این نوار بود که مساله نبود اما آیا ترامپ هرگز از این آقا و خانم خان (که پسرشان در جنگ کشته شد دارند مدال شجاعت) معذرت نخواست. از قاضی محترم که به ان توهین عذر نخواسته است. از خبرنگار معلولی که به ان توهین کرده عذرخواهی نکرده است.

دونالد ترامپ گفت که اگر رییس جمهور شود هیلاری کلینتون را به دلیل استفاده از سرور و ایمیل شخصی مورد تعقیب قضایی قرار خواهد داد.

دونالد ترامپ از طرح بیمه درمانی باراک اوباما انتقاد کرد و گفت این بیمه فاجعه کامل است و هیچ چیز آن به درست کار نمی کرد. می بایست لغو شود.

هیلاری کلینتون با اذعان به مشکلات بیمه درمانی اوباما گفت می بایست اصلاح شود نه این که حذف شود، چرا که ۲۰ میلیون نفر از این بیمه استفاده می کنند.

یک شهروند حاضر در خصوص استفاده از ترس از سلام علیه مسلمان در آمریکا پرسید و این که چگونه با این موضوع بعد از انتخابات رو به رو خواهد شد.

دونالد ترامپ با اشاره به رویدادها تروریستی در آمریکا و پاریس گفت: برای مقابله با افراطی گرایی می بایست با بکار بردن اسم از اسلامگرایی افراطی کار را آغاز کرد چیزی که هیلاری کلینتون ابا دارد نام آن را بر زبان بیاورد.

هیلاری کلینتون در پاسخ به این پرسش گفت: ما نیاز داریم که مسلمان را در خط مقدم مبارزه با جهادگرایان افراطی چشم و گوش ما باشند مانند همایون خان. مشکل ما اسلام نیست بلکه جهادگرایان افراطی است.

با این حال در ادامه مجری از دونالد ترامپ پرسید آیا وی موضع خود را در خصوص ممنوعیت مسلمانان تغییر داده است یا نه؟

دونالد ترامپ در پاسخ گفت من به دنبال گزینش سفت و سخت مسلمانانی هستم که می خواهند وارد امریکا شوند.

وی اضافه کرد، مسلمانانی که از کشورهایی مانند سوریه به آمریکا می توانند برای این کشور خطرناک باشند.

بیشتر

XS
SM
MD
LG