لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۰۲

تیراندازی در فرودگاهی در ایالت فلوریدا آمریکا پنج کشته برجای گذاشت


مردم در حال خروج از فرودگاه بین‌المللی فورت لادردیل در ایالت فلوریدا
مردم در حال خروج از فرودگاه بین‌المللی فورت لادردیل در ایالت فلوریدا

گزارش‌ها حاکی است که یک مرد ۲۶ ساله روز جمعه با تیراندازی به سوی مسافران در فرودگاه بین‌المللی فورت لادردیل در ایالت فلوریدا آمریکا،پنج​ نفر را کشت و هشت تن را نیز زخمی کرد. این فرد مسلح هم اکنون در بازداشت پلیس به سر می‌برد.

به گزارش رویترز، یک سخنگوی سناتور بیل نلسون، نماینده فلوریدا، گفته است، فرد مهاجم استبان سانتیاگو است که یک کارت هویت شناسایی نظامی به همراه داشته است.

رویترز می‌گوید براساس اطلاعات موجود در وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، استبان سانتیاگو از سال ۲۰۰۷ تا سال ۲۰۱۶ در گاردملی در پورتوریکو و آلاسکا خدمت کرده و در سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱ به عراق اعزام شده بود.

چیپ لمارکا، از مقام‌های پلیس بخش براوارد در فلوریدا در توییتر خود نوشته است، استبان سانتیاگو از طریق یک پراوز داخلی وارد فورت لادردیل شد. او سلاح همراه داشته و پس از برداشتن چمدان‌ها به دستشویی رفته و سلاح خود آماده کرده بود.

مقام‌های پلیس و شاهدان عینی می‌گویند، استبان سانتیاگو پس از بیرون آمدن از دستشویی به سوی مسافران تیراندازی کرد و تیراندازی او زمانی متوقف شد که گلوله‌هایش تمام شد.

تصاویر ویدئویی از محل تیراندازی که درشبکه های اجتماعی منتشر شده، نشان می‌دهد که دست کم دو تن از قربانیان در نزدیکی نوار تخلیه چمدان‌ها غرق در خونند و از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌اند.

رویترز می‌گوید، براساس قوانین آمریکا افراد می‌توانند سلاح خود را در صورتی در جعبه و چمدان قفل دار قرار داده و به قسمت بار تحویل دهند در جریان مسافرت هوایی به همراه داشته باشند. همچنین حمل گلوله و مهمات به داخل هواپیما ممنوع است و می‌بایست آن را به قسمت بار تحویل داد.

اسکات اسرائیل، رییس پلیس بخش براوارد در فلوریدا می‌گوید، نیروهای پلیس بدون تیراندازی ضارب را بازداشت کرده‌اند. وی با این حال گفته است، هنوز زود است که در خصوص انگیزه‌های ضارب صحبت کرد.

وی اضافه کرده است: در این برهه آنچه می‌تواند گفته این است که به تنهایی اقدام کرده و همدستی نداشته است.

شاهدان عینی به «ام بی‌سی نیوز» گفته‌اند، ضارب به هنگام تیراندازی حرفی نزده است. به نظر می‌رسد که وی یک اسلحه ۹ میلیمتری همراه داشته است و پس از تمام شدن گلوله‌هایش آن را به زمین انداخته است.

آسوشیتدپرس می گوید، یکی از اقوام نزدیک استبان سانتیاگو گفته است که وی پس از بازگشت از عراق دچار ناراحتی عصبی شده بود.

XS
SM
MD
LG