لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۵۹

شورای نگهبان بار دیگر مصوبه سقف حقوق مدیران را رد کرد


عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان
عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان

عباسعلی کدخدایی روز چهارشنبه ۱۸ اسفندماه از ایراد دوباره شورای نگهبان به مصوبه تبصره ماده ۳۸ برنامه ششم مربوط به ساز و کار جلوگیری از خروج نخبگان از کشور خبر داده است.

به گزارش ایسنا، سخنگوی شورای نگهبان گفته است: مصوبه سقف حقوق مدیران کشور مجددا از سوی این شورا رد شد.

عباسعلی کدخدایی تاکید کرده است: «با توجه به عدم اصلاح ایراد شورا در تبصره ۳۸ لایحه برنامه ششم توسعه و اصرار مجلس بر همان مصوبه قبلی، ایراد شورای نگهبان به مصوبه همچنان باقی است و در جلسه شب گذشته اعضای شورای نگهبان آن را تأیید نکردند و در اسرع وقت موضوع به مجلس هم اعلام خواهد شد.»

مجلس ایران چهارشنبه هفته گذشته در چارچوب لایحه برنامه ششم توسعه ایران سقف حقوق مدیران را ۲۴ میلیون تومان تعیین کرده بود.

به دنبال این مصوبه گروه‌ها و شخصیت‌های اصول‌گرا به شدت از تعیین سقف ۲۴ میلیون تومانی حقوق مدیران دستگاه‌های قوای سه‌گانه ایران انتقاد کرده اند.

سخنگوی شورای نگهبان نیز روز جمعه گفته بود که شورای نگهبان به مصوبه مجلس دربارهٔ حقوق‌های مدیران ایراد گرفته است.

وی گفته بود که این مصوبه «منجر به خروج برخی از متخصصین و نخبگان» از کشور و «موجب اخلال در نظام اداری کشور» می‌شد، «به همین دلیل مغایر قانون اساسی شناخته شد».

به دنبال ایراد شورای نگهبان ، نمایندگان مجلس ایران در نشست روز شنبه، ۱۴ اسفند، در مصوبه پیشین خود درباره حقوق دریافتی کارمندان و مدیران دولتی در برنامه ششم توسعه ایران بازنگری کرده و سقف حقوق مدیران را کاهش داده‌اند.

براساس مصوبه جدید، سقف حقوق کارمندان و مدیران دولتی به کمی بیش از ۱۲ میلیون تومان در ماه می‌رسد.

علی لاریجانی، رئیس مجلس، روز شنبه در واکنش به مخالت اصولگرایان با حقوق تعیین شده، گفته بود: «بعضی از آقایانی که این حرف‌ها را زدند من نمی‌خواهم نام ببرم. اینها در مجلس سابقه دارند و دریافتی‌های آنها از مجلس وجود دارد. آنقدر جانماز آب نکشند و من می‌دانم که چه‌طوری بودند.»

او این افراد را متهم کرد که «جار و جنجال» راه می‌اندازند و خطاب به آنها گفت که «اینطور نیست که شما به خاطر انتخابات حرف‌های خلافی بزنید و کسی چیزی به شما نگوید.»

رئیس مجلس هم‌چنین افزوده: «پس چرا به شورای نگهبان چیزی نمی‌گویید، در حالی که شورای نگهبان عامل آن بوده … لابد از رد صلاحیت‌های خود می‌ترسند».

موضوع حقوق مدیران دولت در چند ماه گذشته انتقادهای اصول‌گرایان و رهبر جمهوری اسلامی را به دنبال داشته است.

XS
SM
MD
LG