لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۳:۱۹

تراکتورسازی از لیگ قهرمانان آسیا حذف شد


در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا، تراکتورسازی ایران با وجود برتری ۳-۱ مقابل النصر امارات، از راهیابی به دور بعد بازماند.

تراکتورسازی در بازی رفت، چند موقعیت گلزنی را از دست داده و از طرفی با اشتباهات فردی در ساختار دفاعی، شکست سنگین ۴-۱ را متحمل شده بود.

نماینده ایران، بازی برگشت را در حضور پرتعداد تماشاگران و با نمایشی هجومی آغاز کرد. اما هیجان بالای بازیکنانش مانع از فروپاشی دروازه حریف شد و برخلاف جریان مسابقه، تیم مهمان توانست به گل برسد.

نیمه نخست با همین نتیجه به پایان رسید و کمتر کسی تصور می کرد سرخپوشان تبریز در نیمه دوم، به آستانه جبران کامل شکست دور رفت خواهند رسید.

شاگردان امیر قلعه نویی سه گل متوالی زدند و اگر به گل چهارم می رسیدند، بازی به وقت اضافه می رفت. گرچه حملات مکرر و سختکوشی آنها منجر به ثبت گل چهارم نشد.

حالا ذوب آهن اصفهان تنها نماینده باقی مانده‌ ایران در لیگ قهرمانان آسیاست و در بازی برگشت مقابل العین امارات، با اندوخته یک امتیازی‌اش از بازی رفت، در شرایط مطلوبی برای صعود قرار دارد.

در ورزشگاه یادگار امام تبریز، طبق اعلام خبرگزاریها ۸۰ هزار نفر تماشاگر بازی بودند. هوادارانی که از ابتدا تا انتهای مسابقه و حتی پس از حذف، به حمایت تیمشان پرداختند.

محمدرضا اخباری، کارلوس کاردوسو، محمد ایران‌پوریان، سعید آقایی، مهدی کیانی، سینا عشوری، سروش رفیعی، آگوستو سزار(خالد شفیعی)، بختیار رحمانی، فرزاد حاتمی و آلویز نانگ برای تیم میزبان به زمین رفتند.

در آغاز نیمه دوم پاس زیبای نانگ به حاتمی رسید و او با شوت محکم گل نیمه اول حسین صالح را پاک کرد.

در دقیقه ۶۱ محمد ایران‌پوریان با شوت زیبا، تیمش را پیش انداخت. هشت دقیقه بعد هم پاس حاتمی با ضربه پای چپ، توپ را از زیر دستان گلر حریف عبور داد تا تیمش ۳-۱ جلو بیافتد.

امید جبران شکست سنگین دور رفت، به اردوی تراکتور بازگشته بود و آنها سراپا حمله بودند اما در حدود ۲۰ دقیقه باقی مانده، هرچه زدند به در بسته خورد.

تماشاگران بازی با وجود حذف تیمشان، پس از سوت پایان مسابقه شعار «عیبی یوخ» سر دادند تا نشان دهند از نمایش هجومی سرخ‌پوشان رضایت دارند.

سه نفر از هواداران دچار حمله قلبی شده و تحت مراقبت اورژانس مستقر در ورزشگاه قرار گرفتند.

امیر قلعه‌نویی بعد از حذف تیمش گفت: متاسفانه عدالت رعایت نشد و جای تاسف دارد که داور سه پنالتی ما را نگرفت. می‌شد با اختلاف شش گل ببریم ولی با تمام شایستگی‌ صعود نکردیم که حکمت آن را نمی‌دانم!

سرمربی تراکتورسازی در ادامه گفت: «چون این آخرین بازی بود از مردم تبریز حلالیت می‌طلبم و از بازیکنان و آقای عباسی تشکر می‌کنم. خدا را شکر می‌کنم که ذهنیت مردم آذربایجان نسبت به من عوض شد. امروز یکی از بدترین روزهای عمر من بود و با وجود بازی خوب نتوانستیم به هدف خود برسیم.»

ایوان یوانوویچ سرمربی النصر امارات هم گفت: برای اولین بار در تاریخ النصر، جزو هشت تیم برتر آسیا قرار گرفتیم. تراکتورسازی یک تیم عالی است. حضور هواداران نیز عالی بود و بر زیبایی‌های این دیدار اضافه کرد.

XS
SM
MD
LG