لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۳

هشدار ترامپ به جمهوریخواهان در کنگره درباره طرح جایگزین بیمه همگانی اوباما


پل رایان، رییس جمهوریخواه مجلس نمایندگان
پل رایان، رییس جمهوریخواه مجلس نمایندگان

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز سه شنبه اول فروردین به قانونگذاران جمهوریخواه هشدار داده است درصورتی که طرح جایگزین قانون بیمه درمانی اوباما، «اوباما کِـر» را تصویب نکنند، رای دهندگان در انتخابات آینده در سال ۲۰۱۸ آنها را تنبیه خواهند کرد.

به گزارش رویترز،دونالد ترامپ روز سه شنبه با حضور درکنگره آمریکا با اعضای جمهور یخواه مجلس نمایندگان دیدار کرده است. آقای ترامپ در این دیدار خطاب به آنها گفته است در صورت مخالفت با طرح پیشنهادی جمهوریخواهان برای جایگزینی قانون بیمه همگانی باراک اوباما با «مشکل سیاسی»مواجه خواهند شد.

پل رایان، رییس جمهوریخواه مجلس نمایندگان درباره اظهارات دونالد ترامپ گفته است: رییس جمهوری خیلی روشن تاکید کرد؛ او حد و مرز را برای همه مشخص کرد. ما یک قول داده بودیم و اکنون زمان تحقق این قول و وعده است. اگر ما نتواند قولی که داده ایم را محقق کنیم،‌ مدیریت کردن این بسیار مشکل خواهد شد.

دونالد ترامپ در دوران مبارزات انتخاباتی خود وعده داده بود که در نخستین گام قانون «اوباما کِـر» را لغو خواهد کرد. جمهوریخواهان نیز از زمان تصویب این قانون از سال ۲۰۱۰ تاکنون، جمهوری بارها کوشیده اند تا این قانون را لغو یابخشی از آن را اصلاح کنند.

رویترز می گوید،در حالی که هم اکنون دونالد ترامپ قدرت را کاخ سفید در دست دارد و جمهوریخواهان اکثریت را در سنا و مجلس نمایندگان نیز تشکیل می دهند انتظار می رفت که بتوانند طرح جایگزین را به راحتی تصویب کنند. اما جمهوریخواهان برای جلب حمایت کامل جمهوریخواهان از طرح پیشنهادی برای جایگزینی قانون بیمه همگانی باراک اوباما با مشکل مواجه اند.

طبق این گزارش، در حالی که برخی از جمهوریخواهان محافظه کار معتقدند طرح پیشنهادی برای جایگزینی قانون بیمه همگانی باراک اوباما تغییر سطحی در آن ایجاد می کند و این ناکافی است، جمهوریخواهان میانه رو نگران با این طرح میلیون‌ها آمریکا بیمه خود را از دست بدهند.

رهبران جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان امیدوارند بتوانندطرح پیشنهادیبرای جایگزینی قانون «اوباما کِـر» را روز پنجشنبه در صحن علنی مطرح کنند.

به گزارش رویترز، اقلیت دمکرات در مجلس نمایندگان به طور یکپارچه مخالف طرح جایگزین هستند و مساله اکنون این است که چند نماینده جمهوریخواه از طرح پیشنهادی حمایت نخواهند کرد.

XS
SM
MD
LG