لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۶

سخنرانی دونالد ترامپ با شعارهای معترضان به تنش کشیده شد


یک معترض به دونالد ترامپ اتوسط یک مامور ز محل سخنرانی به خارج منتقل می شود.
یک معترض به دونالد ترامپ اتوسط یک مامور ز محل سخنرانی به خارج منتقل می شود.

سخنرانی دونالد ترامپ، نامزد احتمالی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، روز جمعه ۲۱ خرداد در نشست «عقیده و آزادی» با شعارهای معترضان برای دقایقی به تنش کشیده شد.

هنگامی که آقای ترامپ در حال انتقاد از هیلاری کلینتون، نامزد احتمالی دمکرات‌ها در انتخابات ماه نوامبر، بود و در سکوت منتظر تشویق مهمانان بود تعدادی معترض با بالا گرفتن انگشتان خود به نشانه «پیروزی» شعار دادند، «آمریکا! آمریکا!»

معترضان همچنین شعار می دادند که «نفرت را متوقف کنید! ترامپ را متوقف کنید!» محافظان آقای ترامپ لحظاتی بعد معترضان را به بیرون از سالن سخنرانی راهنمایی کردند.

وی در سخنانش، رقیب احتمالی خود هیلاری کلینتون را متهم کرد که حتی یک بار از «اسلام رادیکال» سخنی به میان نیاورده و گفت همین امر نشان می دهد که وی «شایسته» ریاست جمهوری نیست.

به گفته ترامپ، نامزد دمکرات‌ها به دنبال افزایش ۵۰۰ درصدی تعداد آوارگان سوریه در خاک آمریکا است.

وی لحظاتی بعد با اعتراض برخی مخالفانش روبرو شد که فریاد می زدند: «اینجا به آوارگان خوشامد می‌گوییم».

این نامزد جمهوریخواهان، معترضان را «آشوبگر حرفه ای» خطاب کرد و گفت: «حرفم را باور کنید».

ترامپ اظهار داشت که کلینتون آوارگان را به آمریکا خواهد آورد و برخی از آنها «فعالانه و آشکارا» از تروریسم حمایت می کنند.

آقای ترامپ در بخش دیگری از سخنانش گفت: «هیچ کسی نباید با نژاد یا رنگ پوستش قضاوت شود. ما مملکتی چندپاره داریم و به دنبال این هستیم که ملت را یکپارچه کنیم».

نامزد احتمالی جمهوریخواهان همچنین خواهان تصویب قوانین تازه مهاجرتی درآمریکا برای حفاظت کشور درمقابل خطر « تروریسم اسلامگرایان افراطی» شده است.

دونالد ترامپ هشدار داده است در صورت پیروزی هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری او یک قاضی رادیکال به دیوان عالی آمریکا منصوب می کند و متمم اصل دوم قانون اساسی آمریکا را حذف خواهد کرد.

متمم دوم قانون اساسی آمریکا به حق مردم در مالکیت سلاح را به رسمیت می شناسد.

نامزد احتمالی جمهوریخواهان همچنین بر قطع کمک‌های دولت فدرال به برنامه تنظیم خانواده و سقط جنین تاکید کرده است.

دونالد ترامپ در ادامه گفته است که هیلاری کلینتون با استفاده ازسرور شخصی در دوران وزارتخارجه آمریکا امنیت ملی کشور را به مخاطره انداخت.

تحقیقات در خصوص استفاده هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق امریکا، از ایمیل شخصی برای ارسال پیام‌های اداری و رسمی، همچنان ادامه دارد و جمهوریخواهان از این موضوع نیز در کارزارهای انتخاباتی علیه او استفاده می کنند.

ترامپ کشور را به «قهقرا می برد»

این در حالی است که هیلاری کلینتون، نامزد احتمالی دمکرات ها،نیز با انتقاده از اظهارات دونالد ترامپ گفته است، نامزد احتمالی جمهوریخواهان آمریکا را به دورانی باز خواهد گرداند که سقط جنین ممنوع بود و زنان گزینه‌های محدودی برای زندگی داشتند.

نامزد احتمالی دمکرات‌ها تصریح کرده است، این که دونالد می گوید می خواهدآمریکا به دوران بزرگیش بازگرداند،‌ رمز او برای به قهقرا بردن آمریکا است.

یک صاحبنظر مسایل انتخابات آمریکا به «سی ان ان» گفته است، تا انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر حملات دو نامزد جمهوریخواه و دمکرات به یکدیگر هر روز تشدید خواهد شد.

XS
SM
MD
LG