لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۳

پنتاگون: حملات هوایی آمریکا «جان جهادی» را هدف قرار داده است


ویدئو منتشر شده توسط گروه حکومت اسلامی در سال ۲۰۱۴
ویدئو منتشر شده توسط گروه حکومت اسلامی در سال ۲۰۱۴

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، روز پنجشنبه ۱۲ نوامبر، ۲۱ آبان ماه گفته است نیروی هوایی این کشور در سوریه عملیاتی انجام داده که هدف آن محمد اموازی معروف به «جان جهادی» بوده است.

به گزارش «سی ان ان» پیتر کوک سخنگوی، پنتاگون، در بیانیه‌ای گفته است که این عملیات در روز پنجشنبه و در «رقه» سوریه انجام شده است.

طبق این گزارش سخنگوی پنتاگون گفته است: ما در حال ارزیابی نتیجه حمله امشب هستیم، و درباره این عملیات در زمان مناسب اطلاعات بیشتری ارائه خواهد شد.

محمد اموازی، که گفته می‌شود متولد کویت و شهروند بریتانیا است در شماری از ویدئوهایی که نیروهای گروه حکومت اسلامی(داعش) در حال سر بریدن گروگان‌های خود بودند، حضور داشت.

در حالی که مقام‌های پنتاگون به طور رسمی هنوز اعلام نکرده‌اند که محمد اموازی در این حمله کشته شده یا نه، یک مقام بلندپایه آمریکایی که خواسته نامش فاش نشود، به «سی ان ان» گفته است: مقام‌های دولت آمریکا مطمئن هستند که وی در این حمله کشته شده است.

این مقام بلندپایه آمریکایی اضافه کرده است: محمد اموازی به طور مدام زیر نظر بود و وقتی حمله انجام شد، نیروهای آمریکایی کاملا می‌دانستند که «جان جهادی» را هدف قرار داده‌اند.

یک مقام دیگر آمریکایی نیز گفته است: محمد اموازی در خودروی خود هدف یک پهپاد قرار گرفت.

در همین حال، پنتاگون گفته است: محمد اموازی در ویدئو‌های منتشر شده از سر بریدن: استیون ساتلاف و جیمز فولی خبرنگاران آمریکایی، عبدالرحمان کاسیگ امدادگر آمریکایی، دیوید هینز و الن هنینگ امدادگران بریتانیایی، کنجی گوتو خبرنگار ژاپنی و شمار دیگری از گروگان‌ها مشارکت داشته اشت.

به گزارش «سی ان ان» برای مدتی در ویدئو‌های منتشر شده از سر بریدن گروگان تصاویر محمد اموازی منتشر نشده بود.

در تابستان سال جاری مقام‌های آمریکایی گفته بودند وی در محلی در نزدیکی رقه مخفی شده است.

XS
SM
MD
LG