لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۳۹

آمریکا شرکت نفتی اکسان موبیل را به دلیل نقض تحریم‌های روسیه جریمه کرد


 اکسون موبیل به جریمه وزارت خزانه داری آمریکا اعتراض کرده است.
اکسون موبیل به جریمه وزارت خزانه داری آمریکا اعتراض کرده است.

وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که غول نفتی اکسان موبیل را به دلیل نقض تحریم‌های روسیه دو میلیون دلار جریمه کرده است.

به دنبال اقدام روسیه در الحاق شبه جزیره کریمه به خاک خود در سال ۲۰۱۴، آمریکا تحریم‌هایی را علیه مسکو اعمال کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، ‌وزارت خزانه‌داری آمریکا گفته است، اقدام شرکت اکسان در ماه مه سال ۲۰۱۴ برای انعقاد قرار داد با ایگور سچین، رئیس شرکت «روس نفت»، نقض تحریم‌های علیه روسیه است.

آمریکا در جریان اعمال تحریم علیه روسیه به دلیل مداخله در اوکراین در سال ۲۰۱۴، ایگور سچین را در فهرست افراد مورد تحریم قرار داد. طبق این تحریم های هرگونه همکاری نهادها، موسسات و شهروندان آمریکایی با این افراد ممنوع است.

طبق این گزارش، این قرار داد تقریبا کمی بعد از اعمال این تحریم‌ها، امضا شده است. این در حالی است که رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا در آن زمان رییس غول نفتی اکسان موبیل بود.

نیل دوفین، رییس یکی از شرکت های زیر مجموعه شرکت اکسان در ماه مه ۲۰۱۴ این قرارداد را با رییس شرکت روس نفت برای توسعه پروژه ساخالین در سواحل شرقی روسیه امضا کرده بود.

در همین حال، اکسان موبیل در بیانیه‌ای به این جریمه واکنش نشان داده و آن را ناعادلانه خوانده است.

با این حال وزرات خزانه داری آمریکا می‌گوید، مدیریت شرکت نفتی اکسان موبیل به هنگام انعقاد قرار داد می‌دانسته است که ایگور سچین در فهرست تحریمی قرار دارد.

XS
SM
MD
LG