لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۳۲

لیست ائتلاف اصولگرایان برای تهران منتشر شد؛ از نایب رئیس مجلس تا معاونان احمدی‌نژاد


عکس منتشر شده در خبرگزاری «باشگاه خبرنگاران جوان»
عکس منتشر شده در خبرگزاری «باشگاه خبرنگاران جوان»

خبرگزاری‌های وابسته به صدا و سیما روز چهارشنبه ۱۴ بهمن لیست «ائتلاف اصولگرایان» برای انتخابات مجلس در تهران را منتشر کرده‌اند. در این لیست شماری از اعضای دولت محمود احمدی‌نژاد، شش زن و چهار روحانی حضور دارند.

این لیست ابتدا توسط خبرگزاری صدا و سیما و همچنین «باشگاه خبرنگاران جوان» وابسته به صدا و سیما منتشر شد.

در این لیست محمدحسن ابوترابی فرد در صدر قرار دارد و نفر دوم مرتضی آقاتهرانی، دبیرکل جبهه پایداری است. پیشتر در دوران دولت نهم و دهم رسانه‌ها از مرتضی آقاتهرانی به عنوان معلم اخلاق کابینهٔ محمود احمدی‌نژاد یاد می‌کردند.

مرتضی آقاتهرانی همچنین داوطلب پنجمین دورهٔ انتخابات مجلس خبرگان رهبری شده بود، اما صلاحیت وی از سوی شورای نگهبان احراز نشد.

غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو جامعه روحانیت مبارز سومین روحانی لیست انتخاباتی اصولگریان است.

سید محمود نبویان دیگر روحانی لیست اصولگرایان در تهران است که نماینده مجلس نهم و عضو جبهه پایداری است.

درلیست انتخاباتی اصولگرایان برای حوزه انتخابیه تهران شماری از چهره‌های نزدیک به محمود احمدی‌نژاد حضور دارند از جمله پرویز داوودی معاون اول محمود احمدی‌نژاد در دولت نهم، لطف‌الله فروزنده، معاون پارلمانی احمدی‌نژاد، مهرداد بذرپاش، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی جوانان در دولت دهم و زهره طبیب‌زاده نوری، ریاست مرکز امور زنان دولت نهم.

تعدادی از وزیران دو دولت محمود احمدی‌نژاد نیز از جمله مسعود میرکاظمی وزیر در دولت نهم و دهم، محمد ناظمی اردکانی وزیر تعاون در دولت نهم، و محمد سلیمانی وزیر سابق دولت احمدی‌نژاد و عضو شورای مرکزی جبهه پایداری، حضور دارند.

به نظر می‌رسد که یحیی آل اسحاق تنها چهره سر‌شناس هیات موتلفه است که در لیست انتخاباتی اصولگرایان برای تهران قرار دارد.

در لیست انتخاباتی اصولگرایان دستکم پنج چهره کمتر شناخته شده و جدید وجود دارند که حتی اسم کوچک آنها نیز ذکر نشده است

شماری از نمایندگان اصولگرای تهران در مجلس نهم در این لیست انتخاباتی اصولگرایان حضور ندارند. حسین نجابت در این دوره از حوزه انتخابیه شیراز ثبت نام کرده است.

محمدرضا باهنر و روح الله حسینیان در این دوره داوطلب نمایندگی مجلس نشدند و حمید رسایی نیز توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شده است.

حسین مظفر و مهدی کوچک‌زاده از غایبان لیست انتخاباتی اصولگرایان در تهران هستند.

این درحالی است که اعضای جبهه پایداری حضور پررنگی در لیست انتخابات اصولگرایان برای انتخابات تهران دارند که پیشتر برخی از اصولگرایان نیز از این مساله انتقاد کرده بودند.

در همین رابطه امیر محبیان، از چهره های مطبوعاتی اصولگرایان، ماه گذشته با اشاره به اینکه «اصولگرایان به جبهه پایداری باج می‌دهند تا شلوغ نکند» به روزنامه ایران گفته بود: «جبهه پایداری واقعاً ظرفیت رأی، بدنه اجتماعی قدرتمند یا تشکیلاتی ندارد. اما ناگهان با دولت روحانی، با آقای ناطق نوری یا آقای لاریجانی درگیر می‌شود.»

امیر محبیان با مقایسه وزن حضور جبهه پایداری و یک حزب قدیمی مانند هیات موتلفه در جریان اصولگرایی گفته بود: «در جریان اصولگرایی مکانیزمی وجود دارد که براساس آن، هرکس که شلوغ‌تر است، امتیاز بیشتری می‌گیرد تا ساکت شود. این بازی، بازی «طغیان‌پروری» است.»

لیست ائتلاف اصولگرایان در ۲۰ استان نهایی شد

در همین حال، حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه روز چهارشنبه گفته است: لیست ائتلاف اصولگرایان ۲۰ استان نهایی و مشخص شده و تلاش می‌شود چند استان دیگر که باقی مانده در هفته جاری نهایی و اعلام شود.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه با ابراز اینکه در این دوره از انتخابات اصولگرایان گام‌های مهمی برداشته‌اند، گفت: ضمانت این ائتلاف نسبت به دوره قبل این است که ائتلاف اصولگرایان از استحکام بیشتری برخوردار است به‌گونه‌ای که عمده اصولگرایان از نتیجه جمع‌بندی و تصمیمات رضایت دارند.

هنوز فهرست نهایی اصلاح طلبان اعلام نشده است. به نظر می‌رسد آنها منتظر اعلام نتیجه نهایی اعتراض به رد صلاحیت‌های شورای نگهبان هستند.

انتخابات مجلس دهم هفتم اسفندماه برگزار خواهد شد.

XS
SM
MD
LG