لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۱۵

واليبال ايران ششم شد؛ اسلوبودان کواچ: عصبانی ام


تيم ملی واليبال ايران با قبول سومين شکست متوالی در مسابقات جهانی ۲۰۱۴ به عنوان ششمی رضايت داد. ايران پيش از اين در ليگ جهانی ۲۰۱۴ با راهيابی به مرحله نهايی در رده چهارم قرار گرفته بود.

همبازيان سعيد معروف که در مسابقات جهانی برای نخستين بار به جمع شش تيم برتر رسيده بودند، برای کسب رده پنجم به مصاف روسيه قهرمان المپيک رفتند و مانند ديدارهای پيشين در برابر اين تيم، متحمل شکست شدند. آنها در اين بازی با قبول شکست سه بر صفر در جايگاه ششم جهان ايستادند.

روس ها در سه ست پياپی با نتايج ۲۵-۱۹، ۲۵-۲۱ و ۲۵-۱۸ پيروز شدند و در رده پنجم قرار گرفتند. ايران در دو بازی قبلی هم مقابل آلمان و فرانسه مغلوب شده بود.

در مرحله نيمه نهايی مسابقات، آلمان شگفتي ساز با لهستان ميزبان مسابقات جهانی رقابت ميکند و برزيل به مصاف فرانسه خواهد رفت که ديگر تيم شگفتي ساز اين رقابتها بوده و بهترين نتايج در تاريخ واليبال فرانسه را به جا گذاشته.

واليباليست های ايران دو روز ديگر به صورت مستقيم از ورشو راهی اينچئون کره جنوبی ميشوند تا در هفدهمين دوره بازيهای آسيايی حاضر شوند.

در جريان بازی ايران و روسيه، ميلاد عبادي پور با ۹ امتياز به عنوان امتياز آورترين بازيکن ايران شناخته شد. امير غفور با هشت امتياز و سيدمحمد موسوی عراقی با پنج امتياز در رده های بعدی قرار گرفتند که ضعيفتر از عملکرد آنها در ديدارهای قبلی بود.

در تيم روسيه نيکولای پاولوف با ۱۴ امتياز بهترين بازيکن شناخته شد. آرتم ولويچ با ۱۱ و آلکسی اسپيريدونوف به همراه ديميتری موزورسکی با ۱۰ امتياز ديگر بازيکنان شاخص روسيه در اين ديدار بودند.

آندری ورونکوف سرمربی روسيه پس از پايان بازی گفت: برای پيروزی و کسب مقام پنجم انگيزه داشتيم. در حاليکه وقتی ديدم ايران بدون انگيزه در زمين بازی ميکند بهت زده شدم.

ورونکوف با اشاره به مصدوميت هايی که در جريان مسابقات برای بازيکنانش اتفاق افتاد، گفت: «اگر پشت خط زن های تيم مصدوم نميشدند و ميتوانستند با تمام قدرت بازی کنند، امسال مدال ميگرفتيم. ولی وقتی ديديم به مدال نميرسيم، نااميد نشديم و برای کسب مقام پنجم هم جنگيديم.»

سرمربی ايران هم گفت: «وقتی روسيه شروع کند به بازی، ديگر برای هر تيمی سخت است که در برابرش بايستد ولی بازيکنان ما هم انگيزه کافی نداشتند. نميدانم چرا وقتی قهرمان المپيک برای کسب مقام پنجم جهان ميجنگد، بازيکنان ما نبايد به اندازه حريفشان انگيزه داشته باشند. از اين بابت عصباني ام!»

اسلوبودان کواچ در ادامه گفت: تيمم در سه بازی اخير نتوانست بازی هميشگی را انجام دهد ولی در دو مرحله اول، خيلی خوب بوديم. اگر عصباني ام به خاطر اين است که تيم ما توانايی داشت بهتر نتيجه بگيرد وگرنه تا همين جا هم عالی کار کرده. سيزده پله صعود در يک دوره، نتيجه ای شگفت آور است. ما نوزدهم بوديم و حالا بين شش تيم برتريم. اين عالی است.

سرمربی واليبال ايران به بازيهای آسيايی نيز اشاره کرد و گفت: «چهار روز ديگر بايد در اينچئون به ميدان برويم. اين بازيها برای آسيايي ها مثل المپيک است. پس نميتوانيم کم بگذاريم. اگرچه حريفان اصلي مان چين و کره، با آمادگی کامل به ميدان مي آيند. تيم ما به دليل مسابقات سنگين و ماه ها دور از خانه بودن، کاملاً خسته شده.

کواچ تاکيد کرد: "همه از ما انتظار کسب مدال طلا دارند که اين کار ما را سختتر هم ميکند. به هر حال بايد برويم و بهترين نمايش خود را ارائه کنيم تا به هدف مان برسيم."

واليبال ايران در گروه سوم بازيهای آسيايی ۲۰۱۴ قرار دارد و طی سه روز متوالی بايد با تيم های هنگ کنگ، هندوستان و مالديو بازی کند. بازيهای اين گروه آغاز شده و هندوستان موفق شده ۳-۱ بر هنگ کنگ غلبه کند.

۱۶ تيم در اين مسابقات حضور دارند که در چهار گروه به مصاف هم خواهند رفت. از هر گروه دو تيم بالا خواهد رفت تا مرحله دوم را در دو گروه چهار تيمی برگزار کنند.

کره جنوبی ميزبان مسابقات در نخستين بازی و از گروه نخست، با نتيجه ۳-۰ بر قزاقستان چيره شد. قطر و تايوان هم در اين گروه حضور دارند.

در گروه دوم کويت موفق شد ۳-۰ پاکستان را شکست دهد. ژاپن و عربستان سعودی نيز در همين گروه هستند. تيم مدعی چين در کنار تايلند، ترکمنستان و ميانمار گروه چهارم را تشکيل داده اند.

دوره قبلی بازيها سال ۲۰۱۰ در چين برگزار شد و جام قهرمانی به تيم ژاپن رسيد. ايران با هدايت مرحوم حسين معدنی به نايب قهرمانی دست يافت و کره جنوبی هم روی سکوی سوم ايستاد.

XS
SM
MD
LG