لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۲۹

کاخ سفيد کشته شدن امدادرسان آمريکايی را به دست داعش تاييد کرد


عبدالرحمن (پيتر) کَسيگ
عبدالرحمن (پيتر) کَسيگ

کاخ سفيد روز يکشنبه ۱۶ نوامبر کشته شدن عبدالرحمن (پيتر) کَسيگ، امدادرسان آمريکايی را توسط حکومت اسلامی تاييد کرد کرده است.

گروه حکومت اسلامی(داعش سابق) پيشتر ويدئويی ۱۶ دقيقه ای را در شبکه اجتماعی منتشر کرده‌ بود که سر بريده عبدالرحمن کاسيگ، امدادگر آمريکايی را نشان می‌دهد. در اين ويدئو همچنين صحنه هايی از سربريدن چند نفر ديگر را نشان می دهد که گفته می‌شود سربازان سوری هستند.

باراک اوباما، رييس جمهوری آمريکا که يکشنبه بعد از اجلاس گروه ۲۰ از استراليا راهی واشينگتن بود در بيانيه‌ای با خانواده عبدالرحمن (پيتر ) کَسيگ ابراز همدردی کرده است.

پیتر کاسیگ یک سال قبل از آنکه اسیر شود، مسلمان شده و نام عبدالرحمان را برای خود انتخاب کرده بود.

در فیلمی که در فضای مجازی قابل مشاهده است، دیده می‌شود که اعضای داعش، سربازان سوری را که لباس سیاه به تن آنها پوشانده شده، به خط کرده و با چاقوهای متعددی که در محل وجود دارد، یکی پس از دیگری سر آنها را می‌برند.

افراد متعددی از اعضای داعشی در این سربریدن دسته‌جمعی مشارکت کرده و هر یک در حال بریدن سر یکی از مردان دیده می‌شوند.

تصاویر منتشر شده چهره قاتلان نشان می‌دهد که آنها از نقاط مختلف جهان هستند و حتی چهره یکی از آنها شبیه مسلمانان خاور دور مانند اعضای «ابو سیاف» در فیلیپین است.

این رخداد ظاهراً در اطراف حلب صورت گرفته است.

بریدن سر این امدادگر آمریکایی و سربازان سوری در حالی صورت می‌گیرد که نشریه «میل آن ساندی» یکشنبه نوشته بود، «جان» با لقب «جان جهادگرا» شهروند بریتانیایی که سر خبرنگاران آمریکایی را در ماه‌های قبل بریده بود، در حمله هوایی هفته گذشته به نشست سران «حکومت اسلامی» در یکی از شهرهای عراق زخمی شده است.

گروه حکومت اسلامی در حدود یک ماه پیش ويدئوی سر بريدن آلن هنينگ امدادگر بريتانيايی را منتشر کرد و در ان ویدئو هشدار داده بود که پیتر کسيگ را نیز خواهد کشت.

XS
SM
MD
LG