لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۱۴

برتری آمریکا مقابل ایران در «تایمز اسکوئر» نیویورک


 «تایمز اسکوئر» نیویورک
«تایمز اسکوئر» نیویورک

دیدار نمادین دو تیم منتخب از کشتی ایران و آمریکا با برتری ۵-۱ آمریکا به پایان رسید. این مسابقه در فضای باز و «تایمز اسکوئر» نیویورک برگزار شد.

ثبت دائمی کشتی در جدول بازیهای المپیک و همچنین گسترش کشتی بین جوانان، از اهداف برپایی این مسابقه عنوان شده بود.

خیرالله قهرمانی در وزن ۵۵ کیلوگرم مقابل دیتون فیکس ۱۴ بر ۳ مغلوب شد. هر دو کشتی گیر در رده سنی جوانان هستند.

در همین رده و در وزن ۶۰ کیلوگرم پیمان بیابانی مقابل میشل مک کی با حساب ۸-۸ شکست خورد. احمد بذری قلعه هم در ۷۴ کیلو در برابر مارک هال ۸-۵ باخت.

مجتبی گلیج تنها پیروز ایران در این جدال دوستانه بود. او توانست زاهید والنسیا را ۱۰ بر یک از پیش رو بردارد.

این رقابت، دو دیدار در رده سنی بزرگسالان داشت. میثم جوکار در ۸۶ کیلو مقابل جیدن کاکس ۱۰-۵ تسلیم شد. کاکس در همین وزن برای آمریکا توانسته سهمیه المپیک ریودوژانیرو را کسب کند.

آخرین مبارزه را جردن باروز با پیمان یاراحمدی در ۷۴ کیلوگرم برگزار کردند. این دیدار را باروز با حساب ۱۱-۲ به سود خود خاتمه داد.

باروز قهرمان جهان و المپیک است و تاکنون به ایرانی‌ها نباخته. او رکورد ۹ پیروزی بدون شکست را مقابل نمایندگان ایران به ثبت رسانده.

سه بار غلبه بر صادق گودرزی در استانبول، باکو و لندن در کارنامه او ثبت شده. سه بار هم در تهران، بوداپست و لس آنجلس توانسته عزت الله اکبری را شکست دهد.

علیرضا قاسمی در لاس وگاس به باروز باخت. مرتضی رضایی قلعه در لس آنجلس و سرانجام پیمان یاراحمدی هم در نیویورک.

مدیر تیم ملی ایران درباره این مسابقات گفت: «اولین حضور در فضای باز و کشتی گرفتن میان آسمان خراش های میدان تایمز، جو سنگینی برای کشتی گیران ایران ایجاد کرده بود که تاکنون تجربه نکردنده بودند.»

خبرگزاری ایسنا به نقل از علیرضا رضایی نوشت: «کشتی ایران همواره در برنامه‌های جهانی برای حفظ کشتی در المپیک حضور فعالی داشته و از طرفی، این جوانان قطعاً تجربه ارزشمندی را کسب کردند.»

در گزارشی که کامران نجف زاده گزارشگر صداوسیمای ایران در آمریکا پخش کرد، گفته شد به غلامرضا محمدی مربی تیم ایران روادید سفر به آمریکا داده نشده.

علی فتح الله زاده مدیرعامل سابق باشگاه استقلال نیز همراه تیم ملی در فرودگاه بود. او علت سفرش را مذاکره برای بازی دوستانه عنوان کرد. این در حالی است که فتح الله زاده سمتی اجرایی در فوتبال ایران ندارد. ضمن اینکه هماهنگی برای بازی دوستانه از طریق ایمیل و تلفن صورت می پذیرد.

فدراسیون کشتی تاکنون توضیحی درباره دلیل همراهی آقای فتح الله زاده ارائه نکرده است.

در سایر دیدارهای میدان تایمز، هلن مارولیس و آدلین گری از کشتی زنان آمریکا توانستند حریفان کانادایی را مغلوب کنند.

یک مسابقه کشتی فرنگی هم برگزار شد و کیم هیون وو ستاره کره جنوبی توانست آدام بسیک از آمریکا را مغلوب کند. بسیک در مسابقات جهانی لاس وگاس مقابل سعید عبدولی پیروز شده بود.

XS
SM
MD
LG