لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۲۹

غیبت کاسترو از مهم ترین رژه نظامی کوبا


فیدل کاسترو از جهارماه پیش تاکنون در انظار عمومی دیده نشده است
فیدل کاسترو از جهارماه پیش تاکنون در انظار عمومی دیده نشده است


غيبت فيدل کاسترو از مهم ترين رژه نظامی کوبا موجب بروز شايعاتی در باره وضع سلامتی وی شده است.


فيدل کاسترو چهار ما ه پيش، در ماه ژوئيه، تحت عمل جراحی قرار گرفت و از آن زمان تا کنون در انظار عمومی ديده نشده است.



جشن های روز شنبه ، ۲ دسامبر ، به مناسبت آغاز حرکت فيدل کاسترو و۳۹ نفر ديگربه وسيله قايق «گرانما» از مکزيک برای سرنگونی دولت« فول چنسو باتيستو» در سال ۱۹۵۶ برگزار می شود.



رائول کاسترو، برادر فيدل کاسترو، که از زمان بيماری وی به طور موقت قدرت را در کوبا به دست گرفته است از رژه نظامی امروز سان ديد. وی در سخنرانی خود هيچ اشاره ايی به غيبت فيدل کاسترو در اين مراسم نکرد.



رائول کاسترو گفت ما آماده ايم تا با مذاکره مناقشات و مشکلات ديرينه خودرابا آمريکا حل کنيم. البته آنها می دانند که ما درباره استقلال خود مسامحه نخواهيم کرد.


مراسم امروز همچنين به مناسبت هشتادمين سالگرد تولد کاستروست که قرار بود در ماه اوت برگزار شود ولی به دليل بيماری وی به تاخيرافتاد.



به گزارش آسوسيتد پرس ، مقام های کوبايی تاکيد می کنند که وضعيت جسمی فيدل کاسترو در حال بهبود است. اما مقام های آمريکايی معتقدند کاسترو به نوعی از سرطان مبتلا است که تا پايان سال ۲۰۰۷ اورا از پای در خواهد آورد.


در همين زمينه، يک ديپلمات اروپايی به خبرگزاری آسوسيتد پرس گفته است مراسم امروز بيانگر پايان ۴۷ سال حکومت کاسترو بر کوبا است و به نظر می رسد که کاسترو به قدرت باز نخواهد گشت .


XS
SM
MD
LG