لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۴

در روزی چون امروز ۱۲ فروردين


۱۲ فروردين سال ۱۳۸۶ خورشيدی – اول آوريل ۲۰۰۷ ميلادی
۱۲ فروردين سال ۱۳۸۶ خورشيدی – اول آوريل ۲۰۰۷ ميلادی

۱۲ فروردين سال ۱۳۸۶ خورشيدی – اول آوريل ۲۰۰۷ ميلادی


در ۱۲ فروردين سال ۱۳۵۸ خورشيدی پس از دو روز همه پرسی، نظام جمهوری اسلامی در ايران موجوديت يافت. مقام های جمهوری اسلامی اعلام کردند که بيش از ۹۸ درصد از رای دهندگان خواهان چنين نظامی بودند. بر پايه اطلاعيه رسمی ۲۰ ميليون و ۲۸۸ هزار نفر از رای دهندگان، موافق و ۲۴۱ هزار نفر مخالف نظام جمهوری اسلامی بودند.


در اول آوريل سال ۱۵۴۶ ميلادی «تيکو براهه» منجم و رياضيدان دانمارکی، ستاره جديدی در صورت فلکی ذات الکرسی کشف کرد و از آن پس اين ستاره به عنوان يک ابرنوختر شناخته شده است. . وی در آلمان تحصيل کرد و در زادگاهش دانمارک ضمن به پژوهش در فضا پرداخت. رصد خانه ای که از وی به جای ماند راه را برای اکتشافات بعدی هموار ساخت.


در اول آوريل سال ۱۹۳۸ ميلادی «اليس مک گرو» بازيگر سرشناس آمريکايی بدنيا آمد. فيلم « داستان عشق» يکی ازکارهای بياد ماندنی اوست.


در اول فوريه سال ۱۹۵۷ ميلادی تلويزيون بی بی سی در انگليس با پخش يک فيلم مستند اعلام کرد که از درخت های يک مزرعه در سويس، ماکارونی سبز می شود. اين موضوع توجه بسياری را جلب کرد اما روز بعد اعلام شد که اين فيلم «دروغ آوريل» بود. در کشورهای غربی پخش شايعات عجيب به عنوان دروغ آوريل رواج دارد.


در اول آوريل سال ۱۹۸۷ ميلادی مردی بنام «استيو نيومن» راه پيمايی طولانی خود را به دور جهان به پايان رساند و نام خود را در تاريخ ثبت کرد. وی مسافت ۱۵ هزار مايل دور جهان را طی چهار سال طی کرده بود.


در اول آوريل سال ۲۰۰۲ميلادی «اسلوبودان ميلوسويچ» رييس جمهوری پيشين يوگسلاوی به اتهام جنايات جنگی دستگير شد. وی در سال ۲۰۰۶ ميلادی هنگامی که در دادگاه جنايات جنگی در لاهه محاکمه مي شد، در زندان دادگاه درگذشت.


XS
SM
MD
LG