لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۴

در روزی چون امروز ۲۲ ارديبهشت


در ۱۲ ماه مه سال ۱۹۶۶ ميلادی استيون بالدوين بازيگر سينمای هاليوود بدنيا آمد
در ۱۲ ماه مه سال ۱۹۶۶ ميلادی استيون بالدوين بازيگر سينمای هاليوود بدنيا آمد

۲۲ ارديبهشت سال ۱۳۸۶ خورشيدی – ۱۲ ماه مه ۲۰۰۷ ميلادی


در ۱۲ ماه مه سال ۱۸۲۰ ميلادی فلورانس نايتينگل بنيانگذار شيوه پرستاری نوين در فلورانس ايتاليا بدنيا آمد. وی دوران جوانی خود را در انگليس گذراند و به مطالعه بيماری های مختلف و چگونگی مراقبت از بيماران سرگرم بود. نايتينگل در زمان جنگ کريمه برای پرستاری از سربازان به جبهه نبرد اعزام شد و با چراغی در دست در ميدان جنگ به نجات مجروحان ميرفت.


در ۱۲ ماه مه ۱۹۰۷ ميلادی کاترين هپبورن بازيگر برجسته سينمای آمريکا بدنيا آمد. از فيلم های ماندگار او «حدس بزن چه کسی برای شام ميايد»، شير در زمستان و ناگهان در تابستان گذشته را می توان نام برد. وی در آغاز تابستان سال ۲۰۰۳ ميلادی درگذشت.


در ۱۲ ماه مه سال ۱۹۱۵ ميلادی در زمان جنگ جهانی اول، پنج روز پس از غرق شدن کشتی مسافربری انگليسی «لوزيتانيا»، دولت آمريکا به آلمان اعتراض کرد. يک زيردريايی آلمانی اين کشتی را با ۱۲۵۱ سرنشين غرق کرد. در اين حادثه بيش از يک هزار تن جان باختند.


در ۱۲ ماه مه سال ۱۹۶۶ ميلادی استيون بالدوين بازيگر سينمای هاليوود بدنيا آمد. از فيلم های او مي توان به «سواران جوان» و مظنون هميشگی اشاره کرد.


در ۱۲ ماه مه سال ۱۹۷۱ ميلادی ميک جاگر خواننده معروف گروه رولينگ استونز با نامزد خود بيانکا ازدواج کرد.


در ۱۲ ماه مه سال ۱۹۸۱ ميلادی فرانسوا ميتران رييس جمهوری فرانسه شد. وی به عنوان نامزد حزب سوسياليست فرانسه در انتخابات فرانسه برنده شده بود. در اين انتخابات ژيسکاردستن رييس جمهوری وقت فرانسه برخلاف انتظار شکست خورد.


در ۱۲ ماه مه سال ۱۹۹۴ ميلادی جان اسميت رهبر حزب کارگر بريتانيا بر اثر ايست قلبی در يک بيمارستان لندن درگذشت. وی هنگام مرگ ۵۵ سال داشت.


XS
SM
MD
LG