لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۴۷

بازی های خانگی تیم ملی فوتبال سوریه در ایران برگزار می شود


بازی دوستانه بین سوریه و عراق
بازی دوستانه بین سوریه و عراق
کنفدراسيون فوتبال آسيا برنامه بازيهای تيم ملی سوريه در رقابتهای مقدماتی جام ملتهای ۲۰۱۵ آسيا را اعلام کرد. فيفا به دليل شرايط امنيتی، برگزاری بازيهای تيم ملی سوريه را در خاک اين کشور ممنوع اعلام کرده. طبق توافق ايران و سوريه که به تاييد فيفا رسيده، ايران ميزبان بازيهای خانگی سوريه خواهد بود.

بازيهای سوريه در تهران و در ورزشگاه دستگردی انجام خواهد شد. سوريه در گروه اول اين مسابقات با تيم های اردن، عمان و سنگاپور همگروه است و پنجشنبه ۲۴ مرداد در نخستين ميزبانی، پذيرای تيم ملی اردن خواهد بود. سوريه در بازی اول با يک گل مغلوب عمان شده.
ايران هم در گروه دوم با تيم کويت، تايلند و لبنان همگروه است و با ۴ امتياز در صدر قرار دارد.

ايران ۵-۰ لبنان را شکست داد و با کويت به تساوی ۱-۱ رسيد. بازی بعدی ايران، بيست و سوم مهر در ورزشگاه آزادی و مقابل تايلند است.

آبان ۱۳۹۱ فدراسيون فوتبال سوريه به خاطر فراهم نشدن شرايط ميزبانی در اين کشور، خواستار برگزاری بازيهای ملی خود در ايران شد.

اين در حالی است که تيم ملی عراق نيز دور مقدماتی برای صعود به جام جهانی ۲۰۱۴ حق ميزبانی نداشت. عراق بازيهای خانگی خود را در قطر برگزار کرد. پيش از تعيين قطر به عنوان ميزبان بازيهای خانگی عراق، برخی رسانه های ورزشی اين کشور از فدراسيون فوتبال عراق خواسته بودند ايران را به عنوان ميزبان به کنفدراسيون فوتبال آسيا معرفی کند.

فدراسيون فوتبال سوريه هم برای بازيهای مقدماتی جام ملتهای ۲۰۱۵ آسيا، ابتدا لبنان را به عنوان ميزبان بازيهای خانگی خود انتخاب کرد اما فدراسيون فوتبال لبنان درخواست سوريه را نپذيرفت و اعلام کرد نمي تواند شرايط ميزبانی را برای تيم سوريه فراهم کند.

سوريه سپس با ارسال نامه ای به فدراسيون فوتبال ايران خواستار برگزاری بازيهای خانگی اين تيم در ايران شده. اين موضوع را سايت فدراسيون فوتبال سوريه منعکس کرد و توفيق سرحان دبير کل فدراسيون فوتبال سوريه گفت: اميدواريم که ايران با درخواست ميزبانی ما موافقت کند، چنانچه ايران هم با درخواست ما موافقت نکند مجبور خواهيم شد بازيهای خود را در امان برگزار کنيم و اين چيزی است که ما نميخواهيم. زيرا با خود اردن هم گروه هستيم!

بلافاصله پس از درخواست سوريه، فدراسيون فوتبال ايران از آمادگی ايران برای ميزبانی بازيهای خانگی سوريه خبر داد.

تيم های ملی فوتبال ايران و عراق برای صعود به جام جهانی ۱۹۸۶ ناگزير شدند به حکم فيفا و به خاطر جنگ، بازيهای خانگی را در کشور ديگری برگزار کنند. ايران با اعتراض به اين تصميم از دور رقابت ها کنار کشيد. اما عراق تن به ميزبانی بازيهای خود در خاک کويت داد و در عين ناباوری موفق به صعود به جام جهانی مکزيک شد.

ايران برای المپيک ۱۹۸۸ سئول هم به حکم کميته بين المللی المپيک و فيفا از ميزبانی محروم شد و در مرحله مقدماتی نتوانست در ورزشگاه آزادی با کويت بازی کند. تجربه موفق عراق در جام جهانی باعث شد ايران اين بار تصميم فيفا را بپذيرد و اسفند ۱۳۶۵، دوحه به عنوان ورزشگاه خانگی ايران تعيين شد.

جالب آن که کويتي ها هم برای رعايت بازی جوانمردانه اعلام کردند ديدار خانگيشان را در قطر برگزار ميکنند. ميزبانی بازی رفت متعلق به ايران بود و بازی برگشت هم برای کويت. در بازی رفت ايران ۲-۱ برنده شد و بازی برگشت را ۱-۰ باخت تا کويت به علت گل زده بيشتر در خانه حريف به دور بعدی رقابت ها صعود کند!
XS
SM
MD
LG