لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۵

نماينده شيراز: نمايندگان در مجلس امنيت جانی ندارند


احمدرضا دستغيب،نماينده شيراز در مجلس شورای اسلامی
احمدرضا دستغيب،نماينده شيراز در مجلس شورای اسلامی
احمدرضا دستغيب،نماينده شيراز، در بيانيه‌ای، گفته است که نمايندگان مجلس «امنيت جانی» ندارند و تا زمان رسيدگی هيئت رئيسه مجلس به مساله «توهين» يک نماينده حامی دولت دهم به وی، در جلسات رسمی مجلس شرکت نخواهد کرد.

به گزارش رسانه‌ها در ايران روز چهارشنبه در جريان جر و بحث، نصرالله کوهی نماينده سروستان، به صورت احمد رضا دستغیب (فرزند فخرالدين) نماینده شیراز، سيلی زده است.

شيراز دو نماينده با نام‌های مشابه احمدرضا دستغيب در مجلس دارد که برای تمايز از نام پدر آنها استفاده می‌شود.

احمدرضا دستغيب، عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن، در بيانيه خود نوشته است: «اقدام يکی از نمايندگان حامی دولت در حاشيه صحن علنی مجلس در مورخه ۲۱/۷/۱۳۸۹ به همراه توهين و افتراء به اينجانب مغاير با حقوق و ادامه وظايف قانونی نمايندگی اينجانب می‌باشد که ضمن محفوظ بودن حق قانونی خود برای طرح شکايت در مجامع قضايی، تا بررسی موضوع واقدامات قانونی هيئت رئيسه محترم مجلس شورای اسلامی، از حضور در کليه جلسات رسمی مجلس خودداری می‌نمايم.»

احمدرضا دستغيب در بيانيه خود تصريح کرده است: «اکنون در زمانه‌ای هستيم که برخی اصول قانون اساسی نقض و شعبان بی مخ‌ها يکه تاز معرکه‌اند به گونه‌ای که نمايندگان برای انجام وظايف قانونی خود مورد تهديد وارعاب قرار می‌گيرند و کار بجايی می‌رسد که حتی در خانه ملت هم امنيت جانی و آبرويی ندارند.»

احمدرضا دستغيب «جرم» خود را دفاع از «انديشه های» آيت الله خمينی دانسته و در بيانيه خود به ماجرای «سيلی خوردن» آيت الله حسن مدرس در مجلس پنجم مشروطه توسط يکی از اعضای فراکسيون اکثريت مجلس اشاره کرده است.

احمدرضا دستغيب در جریان حمله طرفداران دولت به مسجد قبا (آتشی‌ها) و دفتر آيت الله علی محمد دستغيب، عضو مجلس خبرگان رهبری، در شيراز در روز عاشورا سال گذشته بيانيه‌ای صادر کرده بود و از اين اقدام انتقاد کرده بود.

احمدرضا دستغيب در بيانيه خود حمله‌کنندگان به مسجد قبا را «يزيديان زمان» خوانده بود و همين امر باعث خشم گروه‌های تندرو طرفدار دولت شد.

آيت الله دستغيب به دليل حمايت از معترضان به نتيجه انتخابات طی ماه‌های اخير به شدت تحت فشار طرفداران دولت قرار داشته است.

دور تازه حملات‌ نيروهای طرفدار حاکميت به آيت الله دستغيب پس از آن شدت گرفت که وی در يکی از سخنرانی‌های ماه رمضان امسال خود گفته بود ولی ‌فقيه بايد به قانون اساسی عمل کند، نه اين که بر آن «مسلط» باشد.
XS
SM
MD
LG