لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۳۶

احمدی‌نژاد به مشايی نشان درجه يک فرهنگ و هنر داد


محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری ایران، روز یکشنبه ۲۰ اسفندماه در مراسمی به اسفندیار رحیم مشایی، رییس دبیرخانه جنبش غیرمتعهد‌ها، نشان درجه یک فرهنگ و هنر داد و وی را مردی «بهاری، بهاری، بهاری» توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، محمود احمدی‌نژاد که در جشن ملی استقبال از نوروز صحبت می‌کرد، در مورد اسفندیار رحیم مشایی گفته است: «ایشان صاحب اندیشه است. صاحب نظریه است. در زمینه‌های گوناگون بخصوص در مسایل بنیادین و اساسی جهان و انسان و رابطه انسان با خدا و همچنین مدیریت جهانی.»

هیات دولت هفته گذشته اعطای نشان دولتی درجه یک فرهنگ و هنر به اسفندیار رحیم مشایی، را تصویب کرد.

رییس جمهوری ایران در ادامه گفته است:« در اين مراسم شاهد تجليل از يک فرزند برومند و عزيز ملت ايران بوديم.برای من سخن گفتن از جناب آقای مهندس مشايی سخت است، اما بايد شهادت دهم که اين مرد دلی دارد همچون آيينه پاک و زلال، قلبی دارد مهربان که عاشق تمام انسان‌هاست و ايمانی دارد به استواری دماوند، الوند، دنا و سبلان.»

محمود احمدی‌نژاد همچنین درباره اسفندیار رحیم مشایی گفته است: «علی‌رغم تمام هیاهوهای بی‌بنیان خداوند متعال این توفیق را داد که بنده به نمایندگی از ملت از یک فرزند برومند ملت تقدیر کنم.»

وی اضافه کرده است: «اگر بخواهیم آقای مشایی را در یک کلمه معرفی کنیم باید بگوییم مهندس مشایی مردیست بهاری، بهاری، بهاری.»

در حالی محمود احمدی‌نژاد از اسفندیار مشایی به عنوان مرد «بهاری» تجلیل کرده است که بسیاری از اصولگرایان معتقدند که اسفندیار رحیم مشایی نامزد مورد حمایت وی در انتخابات ریاست جمهوری آینده است.

در همین زمینه، محمدرضا باهنر، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی، ۱۹ اسفند گفته بود: «رئیس جمهور در انتخابات ریاست جمهوری آینده از مشایی ناامید نشده و دنبال این است که نان را از تنور در بیاورد.»

«اقدامات احمدی نژاد» در صورت رد صلاحیت مشایی

در همین حال، قاسم روانبخش، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری روز جمعه در زنجان گفته بود :‌ جریان انحرافی «همه برنامه ریزی‌ها را برای انتخابات آینده ریاست جمهوری انجام داده و بنا نیست از «مشایی» کوتاه بیاید.»

اغلب اصول‌گرایان از اسفندیار رحیم‌مشایی به عنوان «راس جریان انحرافی» در دولت یاد می‌کنند. آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در سال‌های اخیر از وجود یک «جریان انحرافی» در دولت سخن گفته است. برخی از اصول‌گرایان خود رئیس جمهوری اسلامی ایران، محمود احمدی‌نژاد را نیز از جمله این «جریان انحرافی» می‌شمرند.

به گزارش مهر، قاسم روانبخش با این حال پیش بینی کرده است در صورت رد صلاحیت اسفندیار رحیم مشایی، «جریان انحرافی قدرت برهم ریختن را ندارد.»

قاسم روانبخش در ادامه گفته است: «جریان انحرافی فاقد قدرت لازم برای ایجاد حرکت خاص است و این امر در ۱۱ روز خانه نشینی احمدی‌نژاد ثابت شد زیرا فقط چند نفر به خاطر آقای احمدی‌نژاد جلوی پاستور رفتند.»

این عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در خصوص ارزیابی بود خود نسبت به واکنش محمود احمدی نژاد به رد صلاحیت آقای مشایی توسط شورای نگهبان گفته است: «عدم اقدام برای برگزاری انتخابات از سوی دولت و برکناری وزیرکشور و استعفای شخص محمود احمدی‌نژاد از اقداماتی است که احتمال دارد احمدی‌نژاد در صورت رد صلاحیت مشایی صورت بدهد که در این خصوص تمام پیش بینی‌ها شده است.»

انتخابات ریاست جمهوری آینده ایران قرار است حدود سه ماه دیگر در ۲۴ خرداد سال آینده برگزار شود. در ماه‌های گذشته پیش‌بینی‌هایی درباره احتمال نامزدشدن اسفندیار رحیم‌مشایی در این انتخابات مطرح شده است. آقای مشایی از نزدیک‌ترین افراد به محمود احمدی‌نژاد به شمار می‌رود و در سال‌های گذشته مکررا موضوع انتقاد اصول‌گرایان و چهره‌ها و نهادهای مذهبی بوده است.
XS
SM
MD
LG