لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۵

دو شرکت هواپيمايی اروپايی پرواز به ايران را متوقف می‌کنند


شرکت هواپيمايی هلندی «کی ال ام» به همراه هواپيمايی اتريش، «آوسترین ايرلاينز»، يکی از شرکت های زيرمجموعه «لوفت هانزا» آلمان اعلام کرده اند که پرواز به ايران را متوقف خواهند کرد.

به گزارش روز شنبه ۲۳ دی ماه خبرگزاری رويترز، تصميم به توقف ارائه سرويس پرواز از طرف اين شرکت های هواپیمایی اروپايی به ايران در پی کاهش ارزش پول ايران به خاطر تحريمها و در نتيجه آن، ناتوانی مالی مسافران برای خريد بليت‌ها و پر کردن صندلی‌های پرواز بوده است.

ارزش پول ملی ايران، ريال، از تابستان سال جاری تا کنون ۴۰ درصد کاهش يافته است. به همين جهت ۱۶ آبان ماه بهای بليت پروازهای داخلی تا ۶۵ درصد و ۲۸ آبان ماه پروازهای خارجی تا ۱۰۵ درصد گرانتر شد.

بر اساس گزارش رويترز شرکت «کی‌ال‌ام» از اول ماه آوريل سال جاری ميلادی ارائه سرويس پرواز آمستردام-تهران را متوقف خواهد کرد. هم اکنون هفته‌ای چهار پرواز در مسير ياد شده انجام می شود.

يک سخنگوی هواپيمايی اتریش نيز می گويد که بخاطر کمبود تقاضای بليت، اين شرکت ارائه سرويس به ايران را لغو می کند. آخرين پرواز وين- تهران اين شرکت فردا، يکشنبه، انجام خواهد شد. قبلا اين شرکت هفته ای چهار بار به ايران پرواز داشت، اما در ماه نوامبر به سه پرواز در هفته کاهش پيدا کرد.

هم اکنون ظاهرا، چنانچه در وب‌سايت رسمی شرکت هواپيمايی آليتاليای ايتاليا اعلام شده، اين شرکت اروپايی پروازها به ايران را ادامه می دهد. شرکت لوفت هانزا نیز هفته ای پنج بار به تهران پرواز دارد.

شرکت‌های هواپيمايی اروپايی قبلا در سال ۲۰۱۱ نيز دوبار موضوع قطع ارائه سرويس پرواز به ايران را بررسی کرده بودند. اين موضوع در پی قطع فروش بنزين هواپيما توسط ايران به پروازهای اروپايی در واکنش به توقف ارائه سوخت به هواپيماهای ايرانی در اتحاديه اروپا اتفاق افتاد. شرکت اتريش ايرلاينز در تابستان سال گذشته بخاطر نگرانی از دريافت سوخت در ايران، دو ماه پرواز به تهران را متوقف کرده بود.

شرکت مالزيايی «اير ایشيا» و شرکت بريتانيايی«بی ام آی» نيز مهرماه به دليل مشکلات ناشی از تحريم های غرب عليه ايران و نوسانات ارزی پروازهای خود به ايران را متوقف کردند.
XS
SM
MD
LG