لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۲۶

امير احمدی: حضور من درهتل همايش تصادفی بود


هوشنگ امير احمدی، رئيس شورای ايرانيان- آمريکاييان،
هوشنگ امير احمدی، رئيس شورای ايرانيان- آمريکاييان،
رئيس دفتر و جانشين رئيس جمهوری ايران در شورای ايرانيان خارج از کشور، دعوت نامه منتشر شده برای هوشنگ امير احمدی جهت شرکت در همايش ايرانيان مقيم از خارج توسط روزنامه کيهان را «جعلی» خوانده است، در همین زمینه آقای امير احمدی به راديو فردا گفت حضور وی در هتل همايش تصادفی بوده است.

«همايش ايرانيان مقيم خارج» از ۱۱ تا ۱۴ مردادماه در تهران برگزارشد، اما انتشار خبر حضور هوشنگ امير احمدی، رئيس شورای ايرانيان- آمريکاييان، در اين همايش، اين کنفرانس را تحت الشعاع خود قرار داد.

در واکنش به خبر حضور هوشنگ امير احمدی در اين همايش، روزنامه کيهان روز سه‌شنبه ۱۱ مرداد روزنامه به موضوع دعوت و حضور اميراحمدی در همايش پرداخت و در روز پنج‌شنبه ۱۴ مرداد تصوير دعوتنامه‌ای را به‌عنوان «دعوتنامه اميراحمدی»منتشر کرد.

اين در حالی است که اسفنديار رحيم مشايی، رئيس دفتر و جانشين رئيس جمهوری ايران در شورای ايرانيان خارج از کشور، روز شنبه، گفته است: «اگر ايشان دعوت می‌شد در همايش حضور پيدا می‌کرد. ايشان اصلا دعوت نشده و آن دعوت‌نامه‌ای که در اين روزنامه منتشر شده جعل اين روزنامه است و يک دروغ بزرگ است».

درهمين حال هوشنگ امير احمدی در پاسخ به اين پرسش راديو فردا که آيا اصولا از وی دعوت شده بود يانه؟، گفت:«اين وظيفه دولت است که به اين پرسش جواب بدهد اين وظيفه من نيست و اميدوارم دولت هم با شفافيت به اين پرسش پاسخ دهد.»

هوشنگ امير احمدی می‌گويد با هزينه خود به ايران سفر کرده است و هيچ نقشی در سازمان دادن اين کنفرانس نداشته است.

هوشنگ امير احمدی همچنین گفته است حضوری وی در هتل استقلال که شرکت کنندگان همايش ايرانيان مقيم خارج در آن حضور داشتند کاملا «تصادفی» بوده است.

هوشنگ امير احمدی گفته است:«من دراين يکسال گذشته بيش از چهار يا پنج بار به ايران سفر کرده ام و هربار که به ايران می روم محل اقامتم هتل استقلال بوده است و همه دوستانم نيز اين را می‌دانند.»

«رجانيوز » وب سایت نزدیک به دولت محمود احمدی نژاد نیز نوشته است آقای اميراحمدی «در تاريخ دو مردادماه ۱۳۸۹ وارد تهران شده و ۱۳ مرداد تهران را ترک کرده است. البته اسم او در مدعوين دعوت شده هتل استقلال وجود ندارد و در سالن همايش ايرانيان نيز حضور نداشته است.»

هوشنگ امير احمدی درباره دلايل پاسخ ندادن به اين پرسش که آيا به همايش دعوت شده بود يانه می‌گويد: «دو جناح در داخل کشور بر سر قضيه من و دعوت به کنفرانس می‌خواهند تسويه حساب کنند به ويژه کيهان و آقای (حسين) شريعتمداری که هميشه عليه من خزعبلات زيادی می‌نويسد حالا بهانه‌ای به دست آورده که آقای رحيم مشايی و دوستانشان را دچار دردسر کند و من نمی‌خواهم (عامل) حرکت آنچه که آقای شريعتمداری (می‌خواهد) عليه آقای مشايی به پيش ببرد بشوم».

هوشنگ امير احمدی می‌افزايد: «آقای رحيم مشايی را آدم خيلی خوبی می‌دانم، فکر می‌کنم، فکر خيلی خوبی دارد کار های خيلی خوبی را انجام می‌دهد؛ الان نمی خواهم اينجا کيسه بکس آقای شريعتمداری عليه آقای مشايی بشوم».

هوشنگ امير احمدی می‌گويد نمی‌خواهد وارد بازی‌های «سياسی» بشود، به همين دليل از پاسخ صريح به اين پرسش خودداری می‌کند.

هوشنگ امير احمدی می‌افزاید: «من وارد بازی های جناحی نمی‌شوم و يک آدم ملی و فرا جناحی هستم مخصوصا در اين بازی که الان وجود دارد من را وسط گذاشته‌اند مطمئنم که هدف نيرويی که مشخصا با کيهان کار می‌کند اين است که می‌خواهد از اتفاقی که افتاده برعليه آقای رحيم مشايی و دوستانش و در تحليل نهايی عليه آقای احمدی نژاد سوء استفاده بکند».

به دنبال اوج گیری جنگ لفظی کیهان و رییس دفتر رییس جمهوری ایران، اسفنديار رحيم مشايی روز چهارشنبه گفته بود: «حضور اميراحمدی ربطی به نهاد رياست جمهوری ندارد».

اما روزنامه کيهان در روز پنجشنبه در واکنش به اين اظهارات اسفنديار رحيم مشايی نوشته بود: «مگر همايش ياد شده، حمام عمومی است که هر کس بتواند بدون دعوت قبلی سرش را پائين انداخته و وارد آن شود؟! و اگر چنين است، آنهمه هزينه هنگفت- از کيسه بيت‌المال- برای حفاظت و تأمين امنيت همايش و صدور کارت ويژه ميهمانان و... برای چه بوده است؟!»

موضوع حضور هوشنگ امير احمدی در ايران پيش تر نيز باعث رويارويی کيهان و اسفنديار رحيم مشايی شده بود.

سال گذشته روزنامه کيهان نوشته بود که هوشنگ امير احمدی از سوی اسفنديار رحيم مشايی به ايران دعوت شده است. اما آقای رحيم مشايی ضمن تکذيب اين اين ادعا از روز نامه کيهان شکايت کرد.

روز نامه کيهان که زیر نظر حسين شريعتمداری مدير مسئول این روزنامه و نماينده ولی فقيه در مؤسسه کيهان، اداره می شود از هوشنگ امير احمدی به عنوان «دلال رابطه» ايران و آمريکا نام می‌برد.
XS
SM
MD
LG