لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۱

شهلا جاهد در زندان اوین اعدام شد


شهلا جاهد و ناصر محمدخانی در دادگاه
شهلا جاهد و ناصر محمدخانی در دادگاه
شهلا جاهد، متهم به قتل همسر فوتباليست سابق ايران، بامداد چهارشنبه در زندان اوين اعدام شد.عبدالصمد خرمشاهی وکيل شهلا جاهد در گفت وگو با راديو فردا اجرای حکم اعدام موکل خود را تاييد کرد.

آقای خرمشاهی همچنين به خبرگزاری جمهوری اسلامی، ايرنا گفته است: «حکم اعدام جاهد پس از گذشت حدود هشت سال و در پی تاييد ديوان عالی کشور و موافقت رييس قوه‌ قضاييه، ساعت پنج صبح روز چهارشنبه در محوطه داخلی زندان اوين اجرا شد.»

این در حالی است که سازمان عفو بين الملل روز سه شنبه خواستار توقف اين حکم اعدام شده بود.

شهلا جاهد متهم است که در سال ۱۳۸۱ با ضربات چاقو لاله سحرخيزان همسر ناصر محمد خانی، ملی پوش سابق فوتبال ايران، را به قتل رسانده است.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، عبدالصمد خرمشاهی پس از اجرای حکم اعدام شهلا جاهد در جمع خبرنگارانی که در محوطه‌ی بيرونی زندان اوين حضور داشتند، گفت: « مسوولانی که از دستگاه قضايی در مراسم اجرای حکم حضور يافته بودند تمام تلاش خود را برای اخذ رضايت از اولياء دم به کار گرفتند اما متاسفانه نتيجه بخش نبود. »

آقای خرمشاهی افزود: شهلا در لحظات آخر با التماس و گريه از خانواده لاله سحرخيزان می‌خواست که از قصاص او گذشت کند.

وی گفت: شهلا در لحظه اجرای مجازات فقط دعا می‌خواند.

عبدالصمد خرمشاهی، وکيل مدافع شهلا جاهد پیشتر گفته بود: صبح سه شنبه به دايره اجرای احکام رفته و زمان اجرای حکم به او ابلاغ شده و به او اطلاع داده اند که قرار است موکلش روز چهارشنبه در زندان اوين به دار آويخته شود.

آقای خرمشاهی به خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، گفته بود: «تا پيش از امروز از زمان اجرای حکم اطلاعی نداشتم حتی در تماسی که پيش از اين با واحد اجرای احکام دادسرای امور جنايی داشتم به من اعلام شد که اين حکم به اين زودی‌ها اجرا نخواهد شد اما در کمال تعجب در ابلاغيه صادره زمان اجرای حکم فردا اعلام شده است.»

پرونده شهلا جاهد

ساعت دو بعد از ظهر روز ۱۷ مهرماه سال ۸۱، لاله سحرخيزان، همسر ۳۲ ساله ناصر محمدخانی، مربی وقت تيم پرسپوليس در غياب دو فرزند و همسرش به قتل رسيد.

در همان روزهای اول، شهلا جاهد، همسر صيغه‌ای ناصر محمدخانی که مظنون به قتل بود، بازداشت شد. يازده ماه از بازداشت شهلا جاهد گذشت و در اين مدت ناصر محمدخانی دو بار بازداشت شد اما شهلا جاهد اعتراف نکرد.

شهلا جاهد سرانجام به قتل لاله سحرخيزان اعتراف کرد و پس از بازسازی صحنه در حضور خبرنگاران و قاضی پرونده، روانه زندان شد.

اما پس از برگزاری چند جلسه محاکمه، متهم که پيش از اين با صراحت به قتل اعتراف کرده بود، تمامی گفته های خود را انکار کرد و گفت که هيچ دخالتی در قتل نداشته است و تنها به خاطر ناصر محمدخانی و علاقه ای که به او داشته، به قتل اعتراف کرده است.

ناصر محمدخانی و خانواده لاله سحرخيزان به نيابت از دو فرزند خردسال مقتول، برای شهلا جاهد درخواست قصاص کردند. پرونده با اعتراض شهلا و وکيلش عبدالصمد خرمشاهی، به ديوان عالی کشور ارسال و حکم صادره تاييد شد.

در شهريور ماه امسال، پس از ۹ سال، شهلا جاهد در نامه ای به رييس قوه قضاييه خواستار تعيين تکليف خود شد و در اين نامه اعلام کرد که ۹ سال زندان او را خسته کرده است زيرا علاوه بر حکم قصاص، به سه سال زندان هم محکوم شده که اکنون ۶ سال بيشتر از مدت محکوميت در زندان مانده است.

آيت الله صادق لاريجانی، رييس قوه قضاييه پس از مطالعه و بررسی نهايی پرونده شهلا جاهد، اجازه اجرای حکم اعدام را صادر کرد و پرونده خانم جاهد از دفتر نظارت و پيگيری قوه قضاييه به اجرای احکام دادسرای امور جنايی تهران ارسال شد تا پس از تشريفات قانونی، در صورت اصرار اوليای دم برای مجازات مرگ، او به دار آويخته شود.
XS
SM
MD
LG