لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۴۰

طرح ۱۲ ميليارد دلاری شوايتزنگر برای بيمه اجباری


طرح آرنولد شوايتزنگر صاحبان شرکت ها و مشاغل، بيمارستان ها، شرکت های بيمه و پزشکان ايالت کاليفرنيا را موظف می کند تا برای تامين بخشی از اين بودجه ۱۲ بيليون دلاری وجوهی را پرداخت کنند
طرح آرنولد شوايتزنگر صاحبان شرکت ها و مشاغل، بيمارستان ها، شرکت های بيمه و پزشکان ايالت کاليفرنيا را موظف می کند تا برای تامين بخشی از اين بودجه ۱۲ بيليون دلاری وجوهی را پرداخت کنند

آرنولد شوايتزنگر فرماندارکاليفرنيا به خاطرطرح۱۲ ميليارد دلاری برای بيمه اجباری شهروندان اين ايالت مورد انتقاد و اعتراض پزشکان، شرکت های بيمه و قانون گذاران جمهوری خواه قرار گرفت.


فرماندار شوايتزنگر که اخيرا در يک حادثه ورزش اسکی مجروح شده است درحاليکه دوران نقاهت را در منزل مسکونی خود در لس آنجلس می گذراند از طريق يک کنفرانس تلفنی طرح پيشنهاد تازه خود را رسما اعلام کرد.


در اين بيانيه آقای شوايتزنگر شرايط کنونی بهداشت عمومی در کاليفرنيا رامنقطع و ناقص خواند ودر عوض با ارائه اين طرح تازه با مخارجی بالغ بر ۱۲ میلیارد دلار، داشتن بيمه بهداشتی برای تمام شهروندان ايالت کاليفرنيا اجباری خواهد شد و علاوه بر آن شهروندان کم بضاعت تر نيز با کمک دولت به بيمه بهداشتی دست خواهند يافت.


تمام اهالی کاليفرنيا بايد بيمه سلامتی داشته باشند و اگر کسی نتواند مخارج اين بيمه را تامين کند ايالت کاليفرنيا به آنها کمک خواهد کرد
آرنولد شوايتزنگر فرماندارکاليفرنيا

طرح پيشنهادی آرنولد شوايتزنگر که از سوی موافقين و مخالفين يک اقدام «متهورانه در سطح کشور»خوانده شده است بنا بر گفته کارشناسان سيستم تحت فشار و از لحاظ مالی شکننده بهداشت ايالت کاليفرنيا را در شرايط نامساعد تری قرار خواهد داد.


اين طرح ضمن تحت پوشش قرار دادن ۲۵۰ هزار کودک و بيش از پنج ميليون بزرگسال بدون بيمه بهداشتی، مخارج سرسام آور بيمه درمانی، پزشکان و بيمارستان ها را نيزتحت کنترل قرار خواهد داد.


آقای شوايتزنگر کنفرانس تلفنی خودرا با اين جمله آغاز کرد که :«تمام اهالی کاليفرنيا بايد بيمه سلامتی داشته باشند و اگر کسی نتواند مخارج اين بيمه را تامين کند ايالت کاليفرنيا به آنها کمک خواهد کرد».


تا اين تاريخ تنها ايالتی که داشتن بيمه سلامتی در آن اجباری است ايالت ماساچوست در شرق آمريکا بوده است . اما کثرت جمعيت بی بضاعت و بدون بيمه سلامتی در کاليفرنيا بزرگترين چالش فرماندار آرنولد شوايتزنگر در به ثمر رسيدن اين طرح تازه خواهد بود.


طرح بیمه اجباری و اقتصاد کالیفرنیا


طرح پيشنهادی آقای شوايتزنگر،صاحبان شرکت ها و مشاغل، بيمارستان ها، شرکت های بيمه و پزشکان ايالت کاليفرنيا را موظف می کند تا برای تامين بخشی از اين بودجه ۱۲ بيليون دلاری وجوهی را پرداخت کنند


مخالفين اين طرح از جمله قانونگزاران جمهوريخواه هستند که معتقدند اجباری ساختن بيمه سلامتی با ايجاد ماليات های تازه برای شرکت ها باعث ايجاد دگرگونی های ناخوشايندی در شرايط اقتصادی آينده اين ايالت خواهد شد.


اما کارشناسان اقتصادی معتقدند چنانچه مخارج طرح تازه فرماندار شوايتزنگر بدرستی تامين نشود بيم آن می رود که مسووليت داشتن بيمه اجباری بطور غير مستقيم موجب ايجاد فشارهای تازه ای بر مردم و شرايط اقتصادی شهروندان اين ايالت شود.


XS
SM
MD
LG