لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۹

ايران يک بازی کامپیوتری آمريکايی را ممنوع کرد


به گزارش هفته نامه عصر ارتباطات، ايران بازی پرطرفدار کامپيوتری «ميدان جنگ ۳» Battlefield 3 را که در آن ارتش نيروهای زرهی و هوايی آمريکا به تهران حمله می کنند ممنوع کرد. در اطلاعيه ای که از سوی نماينده وزارت ارشاد و اطلاعات منتشر شده کليه فروشگاه های کامپيوتری از فروش اين بازی غيرقانونی منع شده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بازی رايانه ای «ميدان جنگ ۳ » توسط شرکت «الکترونيک آرتس» طراحی شده و از آينده ای خيالی صحبت می کند که در آن نيروی دريايی ايالات متحده عملياتی را در پاريس،‌ نيويورک و تهران انجام می دهند. اين بازی را می توان به صورت تک نفره يا گروهی تا ۲۴ بازيکن آنلاين انجام داد.

در سناريويی که برای بخش ايران طراحی شده نيروهای آمريکايی که در آغاز با شبه نظاميان متخاصم در نزديکی مرز ايران و عراق می جنگند برای مقابله با تهديد هسته ای به تهران نزديک می شوند.

جنگ تمام عياری در چند منطقه نظامی، صنعتی و شهری در پايتخت از جمله بازار تاريخی تهران در می گيرد.

به گزارش شرکت سازنده اين بازی تاکنون ۵ ميليون نسخه از آن طی نخستين هفته عرضه آن در بازار که روز ۲۵ اکتبر امسال صورت گرفت فروخته شده است. اين بازی روی دی وی دی و به صورت آنلاين برای فروش آماده است.

«ميدان جنگ ۳ » نماينده فروش در تهران ندارد. اما نسخه های قاچاق انواع بازيهای ويديويی و نرم افزارهای کامپيوتر قابل دسترسی خريداران است.

اين نخستين باری است که يک بازی ويديويی رسما از سوی دولت ممنوع اعلام می شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، برخی فروشندگان مغازه ها می گويند آنها از همان آغاز فروش، احتمال ممنوعيت اين بازی را پيش بينی می کردند و از عرضه آن سر باز زده اند. يک فروشنده به نام حميد گفت، فروشگاه ما نسخه ای از اين بازی ندارد ولی پليس در جريان جمع آوری نسخه های اين بازی حتی پيش از اعلام رسمی ممنوعيت آن به برخی مغازه ها يورش برده و چند تن از فروشندگان اين بازيها را دستگير کرده است.

این خبرگزاری نتوانسته است صحت اين ادعا را تاييد کند.

خبرگزاری فارس از واکنش آنلاين شماری از «جوانان ايرانی» نسبت به اين بازی خبر می دهد. اين گروه که تا اين لحظه شامل ۵۰۰۰ امضا است در اعتراضيه خود می نويسند «درست است که داستان اين بازی ويديويی خيالی و فرضی است اما ما اعتقاد داريم که اين بازی عمدا در روزهايی پخش می شود که آمريکا در پی ايجاد فضای ايران هراسی در جامعه بين المللی است.»
XS
SM
MD
LG