لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۳

شهردار ايرانی «بورلی هيلز» سوگند یاد می کند


ایرانیان مقیم کالیفرنیا مراسم سوگند جيمی دلشاد اولين شهردار ايرانی تبار در بورلی هيلز را آغاز دوران تازه ای از موفقيت های ايرانيان مهاجر در اين سوی جهان می دانند
ایرانیان مقیم کالیفرنیا مراسم سوگند جيمی دلشاد اولين شهردار ايرانی تبار در بورلی هيلز را آغاز دوران تازه ای از موفقيت های ايرانيان مهاجر در اين سوی جهان می دانند

ايرانيان ساکن لس آنجلس شامگاه سه شنبه ۲۷ مارس شاهد واقعه تاريخی انتصاب اولين ايرانی به مقام شهرداری شهر بورلی هيلز خواهند بود.


برای نخستين بار يک ايرانی رسما به بالاترين مقام شهری يکی از معروفترين شهرهای آمريکا، بورلی هيلز خواهد رسيد و در مراسم سوگندی در شهرداری بورلی هيلز که با حضور بيش از ۱۰۰۰ نفرکه اکثريت آنها را ايرانيان ساکن لس آنجلس تشکيل می دهند شرکت خواهد کرد.


هرچند پيش از اين در سال ۱۹۹۷ ايرانی ديگری بنام ايرج برومند به مقام شهرداری شهر کوچکی بنام «وست ليک ويلج» در حومه لس آنجلس رسيده است اما ايرانيانی که چند روز گذشته را به برگزاری جشن های نوروزی اشتغال داشته اند امشب ، مراسم سوگند جيمی دلشاد اولين شهردار ايرانی تبار در بورلی هيلز را آغاز دوران تازه ای از موفقيت های ايرانيان مهاجر در اين سوی جهان می دانند.


جيمی دلشاد که زاده شيراز است در نوجوانی برای ادامه تحصيلات به آمريکا آمد و امروز يکی از چهره های موفق و شاخص جامعه يهودی- ايرانی شهر لس آنجلس در منطقه بورلی هيلزمحسوب می شود

واقعه ای که موجب افتخار و مباهات هر ايرانی در اين شهر و حتی در نقاط ديگر جهان محسوب می شود و اين روزها در لس آنجلس جامعه ايرانی آن را «هديه نوروزی» امسال خود می خواند.


جيمی دلشاد که زاده شيراز است در نوجوانی برای ادامه تحصيلات به آمريکا آمد و امروز يکی از چهره های موفق و شاخص جامعه يهودی- ايرانی شهر لس آنجلس در منطقه بورلی هيلزمحسوب می شود .


آقای دلشاد که از چهار سال پيش به عنوان يکی از اعضای شورای شهر بورلی هيلز انتخاب شد با تعداد ۱۷۱ رای توانست امسال برای دومين بار به اين مقام انتخاب شود و طبق قوانين شهر بورلی هيلز پيروزی دوباره در انتخابات شورای شهر باعث می شود که آقای دلشاد به مدت يکسال به مقام شهرداری اين شهر منصوب شود.


هرچند تنها هشت هزار از ۳۵ هزار ساکنان شهر بورلی هيلز را ايرانی تبارهايی تشکيل می دهند که پس از فروپاشی سلطنت در ايران به آمريکا مهاجرت کردند اما برخی معتقدند تعداد اين ايرانيان بيش از آماری است که هم اکنون در دفاتراين شهر وجود دارد.


از سوی ديگر برای غير ايرانی های ساکن اين شهر پيروزی يک ايرانی تبار برای احراز مقام شهردار با تنها هشت هزار سکنه ايرانی اين ناحيه مورد سوال است و همين امر باعث شده است تا تنش هايی ميان ساکنان ايرانی و آمريکايی اين منطقه بوجود بيايد.


در سال های گذشته غيرايرانی های ساکن بورلی هيلز ايرانيان را بخاطر تخريب بناهای قديمی اين شهر و برپا ساختن قصرهای مسکونی معروف به «پرشن پالاس» با ستون های مرمر سفيد مورد انتقاد قرار داده بودند.


اما تنش های ناشی از اين انتخابات هنگامی قوت گرفت که برای نخستين بارشهرداری شهر بورلی هيلز اوراق رای گيری انتخابات را به دو زبان انگليسی و فارسی در اختيار رای دهندگان قرار داد.


طرفداران شهردار منتخب آقای دلشاد اين عکس العمل غير ايرانی ها را «نوعی مقاومت و ايستادگی» در مقابل تصورايرانی بودن شهردار شهر معروفی چون بورلی هيلز می خوانند.


بنا به گفته آقای جيمی دلشاد «برای غير ايرانی های اين منطقه هميشه اين سئوال مطرح بوده است که ايرانی ها برای چه اينجا آمده اند؟ آيا آمده اند تا زبان ما را عوض کنند؟ آيا بزودی به وطن خودشان برمی گردند يا برای هميشه اينجا خواهند ماند؟ »


اما آقای دلشاد می خواهد به غير ايرانی های اين شهر اين پيام را برساند که ايرانی ها هم همانقدر آمريکايی هستند که آنها هستند. شايد هم بيشتر چرا که آنها هرچند در اينجا بدنيا نيامده اند اما با تصميم و اراده خود اين کشور را بهعنوان محل سکونت خود انتخاب کرده اند.


XS
SM
MD
LG