لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۵

علی دایی: چرا شورای تامین برای فوتبال تصمیم می‌گیرد؟


علی دایی می‌گوید: «وقتی مسائل امنیتی بسیار بزرگتری از مقوله فوتبال را انجام می‌دهیم، چطور است که نمی‌توانیم یک بازی را در اکباتان برگزار کنیم؟ ما طرفدار داریم و اگر زمین را هم از ما بگیرند، فاتحه‌مان خوانده است.»

این آغاز صحبت های سرمربی تیم فوتبال راه آهن در نشست خبری قبل از بازی تیمش مقابل پرسپولیس بود. او تاکید کرد که در هیچ جای جهان، «شورای تامین» برای فوتبال تصمیم نمی‌گیرد.

هفته گذشته نیز محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون والیبال گفته بود محل برگزاری مسابقات حذفی لیگ بر‌تر والیبال نه با تصمیم این فدراسیون، بلکه با نظر شورای تامین استان تهران مشخص خواهد شد.

شورای تامین هر استان با حضور مسئولین سیاسی، نظامی و امنیتی تشکیل می‌شود.

اعتراض علی دایی به دخالت شورای تامین در امور اجرایی فوتبال ایران در پی آن صورت گرفت که این شورا با میزبانی راهآهن در ورزشگاه اختصاصیاش مقابل پرسپولیس و استقلال تهران مخالفت کرد. به این ترتیب، هر دو بازی رفت و برگشت شاگردان علی دایی مقابل این دو تیم در ورزشگاه آزادی تهران به انجام می‌رسد.

دایی در کنفرانس خبری گفت: «آرزو می‌کنم که روزی برای فوتبال ایران فقط فوتبالی‌ها تصمیم بگیرند و شورای تامینی در کار نباشد که بخواهد برای فوتبال تصمیم بگیرد. اگر فوتبال حرفهای می‌خواهیم، باید تصمیمگیرنده فوتبالی‌ها باشند. کنترل ورزشگاه‌ها باید در اختیار باشگاه‌ها باشد و خودشان مسئول حفظ امنیت بازی باشند.»

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به تجاربش در بوندسلیگا گفت: «آنجا هم باشگاه‌ها از نیروهای نظامی کمک می‌گرفتند اما خودشان مجری بودند. تا وقتی ارگانهای دیگر برای فوتبال تصمیم می‌گیرند، حرفهای نخواهیم شد.»

مدیرعامل باشگاه راه آهن نیز در برنامه تلویزیونی ۹۰ تاکید کرده بود که اگر میزبانی بازی این تیم در ورزشگاه اکباتان نباشد، راهآهن حاضر به انجام مسابقه نخواهد شد. علی دایی قبل از نشست خبری گفته بود حضور تیمش مقابل پرسپولیس، منوط به موافقت مدیران راهآهن خواهد بود.

روابط علی دایی با محمد رویانیان مدیرعامل پرسپولیس تیره است و به خاطر مطالباتش از این باشگاه شکایت کرده. دو طرف مصاحبه هایی نیز علیه هم انجام دادند و دایی خطاب به رویانیان گفت: «مسلمانی به ریش نیست و من از یک من ریش تو نمی‌ترسم. رویانیان را قبل از فوتبال، جایی جز راهنمایی و رانندگی دیده بودید؟ بدبختی ورزش ما همین است.»

ماجرای میزبانی و اختلافات دایی و رویانیان، همچنین پیشینه دایی در باشگاه پرسپولیس به حساسیتهای این بازی دامن زده. در طرف مقابل ماجرا، رویانیان پس از آخرین تمرین پرسپولیس با بازیکنان این تیم دیدار کرده و خواستار کسب هر سه امتیاز بازی شده.

یحیی گلمحمدی سرمربی پرسپولیس هم در نشست خبری قبل از بازی گفت: «تا آخرین قطره خون برای پرسپولیس می‌جنگیم.» او تاکید کرد که اگر بازی در ورزشگاه اختصاصی راه آهن برگزار می‌شد هم پرسپولیسی‌ها مشکلی برای انجام مسابقه نداشتند.

در بازی پرسپولیس و راه آهن، پس از تاکید شورای تامین در خصوص برگزاری بازی در ورزشگاه آزادی، راه آهن اعلام کرد با توجه به امتیاز میزبانی قصد دارد لباس قرمز بپوشد و بیش از ۱۰ درصد ظرفیت ورزشگاه را به تیم پرسپولیس نخواهد داد. این موضوع باعث بروز مشاجره بین طرفین شد. سرانجام پرسپولیس پذیرفت با پیراهن سفید به میدان بیاید و بازیکنان راه آهن نیز با پیراهن قرمز بازی خواهند کرد.
XS
SM
MD
LG