لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۰۰

مصر به اعضای ايرانی کاروان کمک آسيا به غزه ويزا نداد


شماری از کامیون‌های حامل کمک‌های انسان‌دوستانه در مرز رفح/ دی ماه ۸۷
شماری از کامیون‌های حامل کمک‌های انسان‌دوستانه در مرز رفح/ دی ماه ۸۷
اعضای يک کاروان کمک های انسان دوستانه با نام «آسيا به غزه» روز پنجشنبه گفته اند که دولت مصر برای ۱۲۰ نفر از اعضای اين کاروان رواديد صادر کرده است، ولی اعضای ايرانی اين کاروان اجازه ورود به مصر را دريافت نکردند.

به گزارش خبرگزاری آلمان، هفت نماينده مجلس ايران از جمله چهل نفری هستند که رواديد ورود دريافت نکردند. اين افراد از هجده کشور مختلف بودند.

طبق اين گزارش، در صحفه اينترنتی گروه «آسيا به غزه» در تويتر آمده است: «از ۱۶۰ عضو فعال عضو (کاروان) آسيا به غزه فقط ۱۲۰ نفر ويزای مصر را دريافت کردند.»

اجازه دولت مصر برای گذر از مرز «رفح» ضروری است به ويژه اين که اسرائيل مرزهای آب غزه را کنترل می کند.

طبق اين گزارش، کاروان کمک «آسيا به غزه» مسير خود را از هند آغاز کرده است و پس از گذشتن از کشورهای ايران، ترکيه و سوريه قرار است محموله کمک های خود را روز يکشنبه به غزه برساند.

اين کمک ها شامل ده ژنراتور اهدايی ايران به همراه مقاديری مواد غذايی و دارو است. ميزان اين کمک ها کمتر از ۳۰۰ تن است.

برنامه کاروان «آسيا به غزه» اين بود که در ۲۸ دسامبر در سالروز درگيری های اسرائيل و گروه حماسه کمک های خود را به غزه برساند.

در جريان حمله ۲۲ روزه اسرائيل به غزه نزديک به ۱۴۰۰ نفر که بسياری از آنها غير نظاميان بودند کشته شدند.

بنابر گزارش اخير سازمان ملل متحد نزديک به هشتاد درصد از يک ميليون و نيم ساکنان غزه به کمک نياز دارند.

از تابستان ۲۰۰۷ که حماس بر باريکه غزه مسلط شد، اين منطقه به محاصره اسرائيل درآمد. اما در نتيجه انتقادهای جهانی از اسرائيل درپی ماجرای کشتی ترکيه‌ای ماوی مرمره، اسرائيل ۲۰ ژوئن امسال محاصره زمينی غزه را کاهش داد.

به رغم اين موضوع اسرائيل همچنان می‌گويد که کشتی‌ها نمی‌توانند آزادانه وارد غزه شوند زيرا ممکن است که اسلحه و نيرو برای سازمان‌های مسلح فلسطينی بفرستند.
XS
SM
MD
LG