لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۰۰

استقلال با غلبه بر راه آهن به رده دوم صعود کرد


در آخرين بازی از هفته ششم ليگ برتر فوتبال ايران، استقلال در ورزشگاه آزادی و با حضور ۱۰ هزار تماشاگر با نتيجه ۳-۱ بر راه آهن غلبه کرد.

آبی پوشان با کسب پنجمين پيروزی، ۱۴ امتيازی شدند و به رده دوم جدول صعود کردند. راه آهن هم با متحمل شدن سومين شکست، پنج امتيازی ماند و در رده دوازدهم قرار گرفت.فولاد خوزستان با ۱۵ امتياز در صدر جدول قرار دارد. سه تيم ملوان، مس و فجرسپاسی هم در قعر جدول قرار دارند.

قبل از بازی استقلال و راه آهن، کميته استيناف فدراسيون فوتبال رای خود را درباره تجديد نظر خواهی باشگاههای استقلال، ملوان و سايپا صادر کرد. طبق رای صادره، حکم کميته انضباطی برای باشگاه استقلال مبنی بر کسر يک امتياز به خاطر فحاشی به داور در بازی با سپاهان و پرتاب اشيا از سوی تماشاگران تاييد شد. اين باشگاه همچنين بايد ۵۰ ميليون ريال جريمه نقدی بپردازد.

کسر يک امتياز از باشگاه ملوان هم به خاطر فحاشی به داور در مسابقه مقابل داماش گيلان تاييد شده. اما حکم کميته انضباطی برای تيم سايپا به خاطر فقدان سوابق انضباطی لغو شد و يک امتياز کسر شده از اين تيم، مجدداً به حساب سايپايي ها واريز شد تا اين تيم با ۹ امتياز در رده هفتم بايستد.

در واپسين بازی هفته ششم، در دوازدهمين دقيقه خسرو حيدری مدافع راست ملي پوش استقلال، توپ را روی دروازه راه آهن ارسال کرد و محمد قاضی با ضربه سر، دروازه وحيد طالب لو سنگربان سابق اين تيم را گشود. اين گل تا پايان نيمه اول بر قرار ماند.

در نخستين دقايق نيمه دوم بهنام برزای توپ را برای بهادر عبدی فرستاد و او نيز گل مساوی را زد. گل دوم استقلال نيز با ضربه سر به ثمر رسيد. اين بار حنيف عمران زاده پاس داد تا جی لويد ساموئل گل بزند.

در دقيقه ۸۷ جواد نکونام از روی نقطه پنالتی گل سوم استقلال را به ثمر رساند. او توپ را در حلاف جهت حرکت طالب لو به تور رساند تا خيال استقلال از بابت سه امتياز اين بازی آسوده شود. اين پنالتی را فرهاد مجيدی از روی خطای سامان آقازمانی به دست آورد.

مجيدی دقايقی قبل از آن به خاطر تمارض در محوطه جريمه کارت زرد گرفته بود. آقازمانی با دريافت کارت زرد دوم از ميدان اخراج شد. روی حرکت قبلی مجيدی هم هواداران استقلال اعتقاد داشتند داور بايد برای استقلال خطای پنالتی بگيرد. با توجه به واهمه از کسر امتياز در کميته انضباطی، آنها با کنايه محسن ترکی داور بازی را تشويق کردند!

در ترکيب استقلال مهدی رحمتی، پژمان منتظری، اميرحسين صادقی، فردين عابدينی (دقيقه ۵۵ حنيف عمران زاده)، جی لويد ساموئل، خسرو حيدری، پژمان نوری (دقيقه ۵۲ سياوش اکبرپور)، هاشم بيک زاده، محمدمهدی نظری (دقيقه ۴۶ فرهاد مجيدی)، جواد نکونام و محمد قاضی بازی کردند.

از سوی کميته برگزاری مسابقات، ساموئل به عنوان بازيکن فنی زمين انتخاب شد و بهادر عبدی نيز بازيکن برتر اخلاق اين مسابقه بود.

استقلال در هفته هفتم بايد در اهواز مقابل همنام خوزستاني اش قرار بگيرد و برای ايستادن در صدر جدول، ضمن کسب پيروزی بايد اميدوار باشد که پرسپوليس در تهران بر فولاد خوزستان غلبه کند.

منصور ابراهيم زاده سرمربی راه آهن پس از شکست تيمش گفت: از کار خودم رضايت دارم اما امروزه مديران دنبال نتيجه هستند و اگر مرا عوض کنند مشکلی ندارم. من با تغييراتی که در تيم داده ام از کارم راضی هستم اما شايد مديريت راضی نباشد که من از اين موضوع بي اطلاع هستم.

امير قلعه نويی هم گفت: «هنوز با استقلال مدنظر من فاصله داريم. ما خوب بدنسازی نکرديم البته بازيکنان توجه به تجربه شان، بازی به بازی بهتر ميشوند. برده ايم اما بازهم ميگويم اين برنامه ريزی به ما ضربه ميزند. زمانی سه ماه سه ماه بازی برگزار نميشد اما اکنون يک روز هم استراحت نميدهند.»

در پايان هفته ششم ليگ برتر، رضا نوروزی (نفت تهران)، رضا عنايتی (صبا قم) و محمد غلامی از سپاهان به اتفاق با چهار گل زده در صدر جدول گلزنان قرار دارند.
XS
SM
MD
LG