لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۵۱

شکست استقلال از استقلال در آستانه شهرآورد تهران


در آخرين بازی از هفته هفتم ليگ برتر فوتبال ايران، استقلال تهران مقابل همنام خوزستاني اش شکست خورد تا در آستانه شهرآورد تهران از قرار گرفتن در صدر جدول باز بماند.

اين بازی در ورزشگاه تختی اهواز برگزار شد و با نتيجه دو بر صفر به سود استقلال خوزستان به پايان رسيد. به اين ترتيب، خوزستاني ها با غلبه بر استقلال، باعث شدند ديگر تيم اين استان يعنی فولاد، همچنان با ۱۵ امتياز در صدر بماند. استقلال ۱۴ امتيازی است و پرسپوليس هم با ۱۳ امتياز و تفاضل گل بهتر نسبت به نفت در رده سوم ايستاده.

عادل کلاه کج در دقيقه ۳۹ روی اشتباه خط دفاعی استقلال، مقابل دروازه مهدی رحمتی صاحب توپ شد و گل اول استقلال خوزستان را به ثمر رساند. در دقيقه ۷۶ هم علی بيگدلی که تازه وارد زمين شده بود، ضمن عبور از خط دفاع استقلال و با نواختن شوت دقيق گل دوم را زد. آبي پوشان تهران که با توجه به شکست فولاد مقابل پرسپوليس، با يک مساوی هم مي توانستند صدرنشين شوند، اين فرصت را از دست دادند.

استقلال که جمعه ۱۵ شهريور بايد با پرسپوليس روبرو شود، در اين بازی با ترکيب مهدی رحمتی، حنيف عمران زاده، پژمان منتظری، اميرحسين صادقی، پژمان منتظری، هاشم بيکزاده (۱۰- فردين عابدينی)، جی لويد ساموئل، جواد نکونام، خسرو حيدری (۶۰- سياوش اکبرپور)، آرش برهانی ( ۴۶- آندرانيک تيموريان) و محمد قاضی به ميدان رفت.

برای استقلال خوزستان پرويز کريمی، حامد محمودی، رامتين سليمان زاده، عادل کلاه کج، مهدی خيری (شاهرخ شمس)، ادريس ترائوره، ابراهيم صالحی (علی بيگدلی)، حسين کعبی، ايمان مبعلی، عبدالهادی خنيفر و ميلاد ميداودی (مهدی چاه کوتاه زاده) بازی کردند.

مسئولين برگزاری مسابقه، ايمان مبعلی را به عنوان بهترين بازيکن زمين و اميرحسين صادقی را نيز به عنوان مرد اخلاق بازی برگزيدند.

حسين کعبی بازيکن سابق تيم ملی ايران که در ترکيب استقلال خوزستان قرار دارد، در پايان بازی گفت: تيم استقلال خوزستان را بدبخت و پير ناميدند و همه چيز به ما گفتند. امروز پخش مستقيم بود و همه ديدند چگونه بازی کرديم. فوتبال به سن و سال نيست، فوتبال را در زمين، بازی ميکنند.

امير قلعه نويی نيز در کنفرانس مطبوعاتی گفت: به عبدالله ويسی تبريک ميگويم، آنها بهتر از ما بازی کردند و بدون ادعا مالکيت بازی را در اختيار داشتند. روی اشتباه بچگانه اميرحسين صادقی که در هر دو گل مؤثر بود نتيجه را واگذار کرديم. گل اول خيلی خنده دار بود و بازيکنی در اين سطح نبايد چنين اشتباهاتی کند.

سرمربی استقلال در ادامه با تمجيد از عملکرد ايمان مبعلی گفت: مبعلی با اين بازيها دوباره يکی از بهترين بازي سازهای ايران شده. «کيلوها منم» که در زمين داشتيم، روی اين باخت تأثير گذاشت. داور، زمين و اين موضوعات موثر نبودند.

قلعه نويی در پاسخ به سوالاتی درباره وضعيت هاشم بيک زاده و گوران لاوره گفت: بينی هاشم شکسته و بايد به تهران برويم تا ببينيم وضعيت او چه ميشود. گوران لاوره هم حقش را ميخواهد. بايد پول او را ميداديم که تا کنون داده نشده.

عبدالله ويسی سرمربی استقلال خوزستان هم که حالا تيمش در رده يازدهم جدول قرار دارد، گفت: در خوزستان خيلي ها طرفدار استقلال تهران هستند اما در اين بازی دوست داشتند استقلال خوزستان برنده شود و من به آنها تبريک ميگويم. نميخواهيم با يک برد مغرور شويم و با يک باخت نا اميد، مطمئن باشيد تيم ما امسال نه تنها در ليگ برتر مي ماند بلکه رتبه ما در پايان فصل نيز يک رقمی مي شود.
XS
SM
MD
LG